پشت پرده تخفیف های دل بخواهی

در حالی که بر اساس اساسنامه صنفی، فروشگاه ها ۱۰ تا ۳۵ درصد مجاز به ارائه تخفیف برای اجناس خود هستند اما گاهی مشاهده می شود برخی فروشگاه ها تخفیف های دل بخواهی و یواشکی تا ۵۰ درصد دارند که همین اقدام اگرچه در ظاهر به نفع مردم است اما واقعیت این نیست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، برخی فروشندگان اجناس شان را با درصد سود بسیار بالایی عرضه می کنند و با عوض شدن فصل به منظور جذب مشتری بیشتر و تغییر دکوراسیون، اجناس باقی مانده در فروشگاه را با تخفیف های بسیار بالایی می فروشند. البته این تخفیف ها قانونی نیست بلکه تخفیف های ۵۰ درصدی است و مشتریان شان را از طریق صفحات و لینک های تلگرامی خبردار می کنند.

یکی از شهروندان که از طریق صفحه اینستاگرام یکی از فروشگاه ها از تخفیف ۵۰ درصدی آن مطلع شده بود، گفت: در سال های گذشته تخفیف های ۵۰ درصدی از طریق نصب برگه های تایپ شده روی شیشه یا بنرهای بزرگ اطلاع رسانی می شد که گویا به عنوان تخلف از قانون نظام صنفی با برخی فروشندگان برخورد شد.

وی اظهار کرد: اگر چه این فروشگاه با وجود برخورد تعزیرات، امسال هم تخفیف ۵۰  درصدی خودش را دارد اما این بار این اجناس در گوشه ای از فروشگاه به گونه ای قرار گرفته است که تنها مشتریانی که وارد آن می شوند متوجه تخفیف ها می شوند.

یکی دیگر از شهروندان هم گفت: اگرچه تخفیف های ۵۰ درصدی به نفع مردمی است که قدرت خرید بالایی ندارند اما نکته ای که وجود دارد این است که این گونه فروشگاه ها به قدری اجناس شان را با قیمت های بالا فروخته و سود کرده اند که اکنون با تخفیف ۵۰ درصد هم متضرر نمی شوند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل توان مالی ضعیفی که دارم هر سال با تغییر فصل صفحه اینستاگرامی این فروشگاه را بررسی و به محض اعلام تخفیف های ۵۰ درصدی برای خرید اقدام می کنم.

وی اظهار کرد: اگر حمایت از اصناف از برنامه های متولیان امر است باید حمایت از مصرف کننده هم در اولویت برنامه های شان قرار گیرد چون در زمان فروش، اصناف آزادانه گران فروشی می کنند و نظارت و برخوردی وجود ندارد اما در زمانی که تخفیف های بالایی دارند متولیان امر برخورد می کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه با گران فروشی در بازار به طور جدی برخورد نمی شود به همین دلیل گاهی برخی سودجویان حتی تا ۲ برابر قیمت هم اجناس شان را می فروشند.

یکی از فروشندگان هم که به خاطر تغییر شغل تخفیف ۵۰ درصدی اعلام کرده بود، گفت: با فروش دو سوم اجناس موجود، سود مورد نظر را کسب کرده ام و اکنون با وجود تخفیف ۵۰ درصدی باز هم متضرر نمی شوم، فقط با این روش افرادی که توان خرید اجناس باکیفیت را ندارند می توانند برای خرید اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با تخفیف ۵۰ درصدی، ملزم به پرداخت جریمه تعزیراتی شدیم به همین دلیل امسال تخفیف ها را به مشتریان خودمان اعلام کرده ایم تا در صورت نیاز اجناس مورد نظرشان را تهیه کنند.

وی تصریح کرد: اجناسی که از نظر شکل ظاهری یا رنگ، مورد پسند مردم نیست، در فروشگاه می مانند و تا زمانی که تخفیف ویژه ای نداشته باشند باید در فروشگاه خاک بخورند.

انتهای پیام/


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =