رئیس‌جمهور با رای مردم قوت می‌گیرد

محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری در پیامی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را دارای اهمیت و تاثیری دوچندان دانست و از مردم خواستار شد تا با رای خود مایه قدرت و قوت رئیس‌جمهور آینده شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محسن اسماعیلی، نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری در این پیام آورده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
ایرانیان عزیز! هموطنان گرامی!

به فضل الهی در آستانه انتخاباتی دیگر قرار گرفته‌ایم. انتخابات، همیشه در نظام اسلامی ما مهم و تعیین‌کننده بوده و هست. اما این بار، از اهمیت و تاثیری دوچندان برخوردار است؛ به ویژه گزینش رییس‌جمهور که به تصریح قانون اساسی، پس از مقام رهبری، «عالی‌ترین مقام رسمی کشور است‏ و مسئولیت‏ اجرای‏ قانون‏ اساسی‏ و ریاست‏ قوه‏ مجریه‏ را جز در اموری‏ که‏ مستقیماً به‏ رهبری‏ مربوط می‏‌شود، بر عهده‏ دارد.»

به سهم خویش، فروتنانه از یکایک شهروندان، با هر گرایش و تفاوتی که دارند، درخواست می‌کنم از حق مشارکت در تعیین سرنوشت که خدا به آنان داده است، استفاده کنند و در انتخابات روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ #حضورپررنگوبا_نشاط داشته باشند. چنین حضوری، پشتوانه اقتدار کشور و مایه قدرت و قوت کسی خواهد بود که پس از رأی اکثریت، منتخب همه ملت است و تمام رقیبان و رفیقان موظف به حفظ احترام و کمک به وی خواهند بود.

بر همه ماست که به دعوت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، نخبگان و خیرخواهان لبیک گفته و پس از حصول حجت شرعی به مناسب‌ترین فرد از میان افراد موجود رأی دهیم.

معیار و ملاک حصول حجت شرعی نیز همان است که امام راحل عظیم‌الشأن (ره) بیان فرموده‌اند؛ یعنی اینکه «احدی شرعاً نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد، و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند، ولی رأی‌دهنده تشخیصش بر خلاف همه آن‌ها بود، تبعیت از آن‌ها صحیح نیست، و نزد خداوند مسئولیت دارد، و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند و از این تأیید برای رأی‌دهنده اطمینان حاصل شد، می‌تواند به آن‌ها رأی دهد.»

از خدای بزرگ بهترین سرنوشت را برای ایران و ایرانیان درخواست می‌کنم؛ «إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُّجِیبٌ».

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هجده =