افزایش ۳۹ درصدی مسمومیت با منوکسید کربن

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: فوت شدگان بر اثر مسمومیت با منوکسیدکربن در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 “مهدی فروزش” امروز (شنبه، ۵ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۲۱۶ هزار و ۴۹۱ معاینه بالینی انجام شد که ۱۴۳ هزار و ۲۵۵ پرونده مربوط به آقایان بود و در مقایسه با سال ۹۸ کاهش ۸.۸ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران افزود: معاینه‌های بالینی این اداره کل در بهار امسال در مقایسه با بهار سال گذشته افزایش  ۹.۴دهم درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار و ۸۱۹ پرونده ناشی از مصدومان تصادفات داشتیم، گفت: این آمار در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۸ درصد کاهش داشته است.

فروزش ادامه داد: سال گذشته ۹۵ هزار و ۴۷ پرونده تشکیل شد که در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۶درصد کاهش داشته، اما مقایسه معاینه نزاع در بهار امسال و سال گذشته حاکی از افزایش ۵.۵ درصدی پرونده در بهار امسال است.

وی درباره آمار‌های تشریح جسد گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۹ پرونده سال گذشته در این اداره کل رسیدگی شد که با توجه به تعداد اجساد ارجاعی در سال گذشته شاهد کاهش حدود ۴درصدی تعداد اجساد ارجاعی بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران درباره آمار فوت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گفت: سال گذشته در کل استان تهران ۱۸۹ نفر به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن فوت کردند که در سال ۹۸ این تعداد ۱۳۶ نفر بود.

فروزش گفت: در زمینه غرق شدگی هم سال گذشته با ۵۵ مورد و سال ۹۸ با ۶۹ مورد فوتی مواجه بودیم که حدود ۲۰ درصد در سال ۹۹ کاهش داشتیم.

مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: در خصوص متوفیان سقوط از بلندی در سال گذشته با ۴۴۵ فوتی و ۲.۵ درصد افزایش و در بحث متوفیان ناشی از سوختگی‌ها در سال گذشته ۲۱۱ فوتی با حدود ۲۸ درصد کاهش روبه‌رو شدیم و در زمینه برق گرفتگی هم سال گذشته با ۱۱۱ فوتی حدود ۶ درصد افزایش و در زمینه فوت به علت مسمومیت دارویی نیز سال گذشته ۱۳۵ فوتی با حدود ۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ مواجه بوده‌ایم.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =