حمایت روسیه برای جلوگیری از تنش در مرز تاجیکستان با افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: این کشور و سازمان پیمان امنیت جمعی با قاطعیت برای جلوگیری از اقدامات تجاوزگرانه و تحریک آمیز در مرزهای تاجیکستان و افغانستان تلاش خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 “زاخارووا” امروز (جمعه)با بیان اینکه مسکو به دقت مرزهای تاجیکستان و افغانستان را زیر نظر دارد افزود: در صورت نیاز، تدابیر اضافی از سوی روسیه و تاجیکستان برای جلوگیری از اقدامات خصمانه یا تحریک آمیز در مرزهای تاجیکستان و افغانستان بکار گرفته می شود.

وی از طرف های مناقشه افغانستان برای جلوگیری از گسترش دامنه تنش ها در این کشوردعوت به خویشتنداری کرد.

روسیه بارها از خروج شتاب زده امریکا از افغانستان که باعث بروز تنش های بیشتر در جامعه این کشور شده، انتقاد کرده است.

مقام‌های روس امیدوارند که بتوانند گروه طالبان را در مذاکرات صلح افغانستان مشارکت دهند و شرایط را برای حل و فصل سیاسی اوضاع این کشور پس از تکمیل روند خروج نیروهای آمریکایی از این کشور فراهم کنند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم دیروز پنجشنبه در این رابطه گفت: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نشانه قبول شکست از سوی واشنگتن است.

لاوروف طی سخنانی در دانشگاه دولتی خاور دور روسیه در منطقه ولادی وستوک طی پاسخی در مورد امکان اعزام نیروهای روسیه به افغانستان ضمن رد چنین امکانی گفت که پاسخ کاملا آشکار است.

لاوروف ضمن هشدار به گسترش اقدامات تروریستی گروهک های پراکنده و تروریستی داعش در افغانستان گفت: بر اثر رکود روند حل و فصل سیاسی اوضاع افغانستان، تروریست های گروه داعش این کشور جولان می دهند.

وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مسکو در چارچوب تعهداتش به سازمان پیمان امنیت جمعی از تاجیکستان در مقابل تهدیدات احتمالی از سوی افغانستان حمایت خواهد کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + یک =