مرز‌های شرقی کشور در امنیت کامل است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا شمال شرق کشور گفت: نیرو‌ی زمینی ارتش مثل همیشه و شبانه روزی وظیفه برقراری امنیت در مرز‌ها و را بر عهده دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

امیر سرتیپ “رضا آذریان” با بالاگرفتن درگیری‌های داخلی افغانستان در مرز بین این کشور با تاجیکستان در حاشیه بازدید از مرز‌های شرقی کشور گفت: نیرو‌های زمینی ارتش با تمام قوا در حال پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی هستند و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین خللی در امنیت مرز‌ها به وجود بیاید.

سرتیپ آذریان در “تایباد” افزود: نیرو‌ی زمینی ارتش مثل همیشه و شبانه روزی وظیفه برقراری امنیت در مرز‌ها و را بر عهده دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست، چون برای کشور ما هیچ گونه تهدیدی در منطقه وجود ندارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا ادامه داد: همه مطمئن باشند با کوچک‌ترین تهدیدی ما با قدرت از مرز‌ها دفاع خواهیم کرد.

آذریان بیان کرد: در بحث مبارزه با ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۳ هزار متجاوز مرزی را در مرزبانی دستگیر کرده‌ایم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مناطق قرنطینه فرستاده و به مراکز بهداشتی تحویل داده‌ایم.

دیروز (پنج‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰)، گذرگاه “اسلام‌قلعه” در نقطه صفر مرزی استان “هرات” افغانستان با مرز “دوغارون” در ایران به دست نیرو‌های طالبان سقوط کرد که در پی آن نیرو‌های مرزبانی این کشور به داخل ایران پناه آوردند.

امروز دولت افغنستان بازگشت آنان را خواستار شد.

امیر سرتیپ “فرهاد آریانفر” معاون عملیات نیروی زمینی ارتش هم در بازدید مرز‌های شرقی، از امنیت و کنترل کامل این مرز‌ها در طول شبانه روز گذشته خبر داد.

جمهوری اسلامی ایران روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته میزبان نشست هیات‌هایی از طرف‌های درگیر در افغانستان برای گفتگو جهت حل‌وفصل موضوعات میان آن‌ها بود که در نهایت با بیانیه مشترکی به پایان رسید.

تهران همواره با حمایت از دولت قانونی افغانستان، خواستار دوری طرف‌های درگیر از بروز ناآرامی و جنگ بوده و تمام توان خود را جهت حل مشکلات این کشور از طریق گفتگو‌های سیاسی بین گروه‌های افغانستانی به کار برده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =