عملیات نصر المبین با موشک‌های «بدر» و «سعیر»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات عملیات نصر المبین توسط ارتش این کشور را شرح داد و اعلام کرد که در این عملیات از موشک‌های «بدر» و «سعیر» استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  ارتش یمن، سه‌شنبه گذشته، اعلام کرد که در جریان عملیاتی گسترده در استان البیضاء به نام النصر المبین مناطق وسیعی از این استان را از چنگال صد‌ها تکفیری آزاد کرده است.

یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز(پنج شنبه) جزئیات عملیات نصر المبین که از سوی ارتش این کشور علیه عناصر تکفیری و ظرف ۷۲ ساعت انجام شد را شرح داد.

این جزئیات چند روز پس از اعلام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درباره تحمیل شکست به عناصر تکفیری مورد حمایت ائتلاف سعودی در استان «البیضاء» صورت می‌گیرد.

او گفت: نیرو‌های مسلح یمن دستاورد‌های میدانی عدیده‌ای را محقق و خسارت‌های بسیاری را به دشمن وارد کردند. احیای گروه‌های تکفیری در چارچوب یک طرح آمریکایی صورت گرفت و این گروه‌ها با فعالیت و تحرکاتشان سعی داشتند به برخی از مناطق استان البیضاء نفوذ کنند.

تسلیحاتی که در عملیات‌های مختلف ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با مزدوران ائتلاف سعودی کشف و ضبط شد، میزان حمایت ائتلاف سعودی از داعش و القاعده را نشان می‌دهد
یحیی سریع در ادامه گفت: ائتلاف متجاوز سعودی تکفیری‌ها را به سلاح مجهز کرد و با پشتیبانی از آن‌ها سعی کرد ورودشان به مناطق مورد نظر را تسهیل کند. ائتلاف سعودی در راستای حمایت از گروه‌های تکفیری، بیش از ۱۶۱ بار حمله هوایی انجام داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: عملیات نصر المبین با کمک و پشتیبانی شهروندان استان البیضاء و قبایل این استان و توسط نیرو‌های مسلح یمن صورت گرفت. یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن در جریان عملیات نصرالمبین ۶۶ عملیات انجام داد و در ۹ مورد آن از موشک‌های «بدر» و «سعیر» استفاده شد.

وی اعلام کرد: در عملیات نصر المبین ۱۷ عملیات به شناسایی مواضع دشمن اختصاص یافت و نیرو‌های ارتش یمن توانستند محل تجمع عناصر تکفیری را هدف قرار دهند. فیلم این عملیات با صدا و تصویر موجود است. همچنین ۲۹ خودروی زرهی و تجهیزات نظامی مزدوران در این عملیات از بین رفت.

یحیی سریع افزود: در جریان عملیات نصرالمبین، مناطق مختلف استان البیضاء پس گرفته شد و مناطقی همچون «الصومعه» و «الزاهر» به مساحت ۱۰۰ کیلومتر آزاد شد. در این عملیات ۳۵۰ تن از عناصر تکفیری و مزدوران به هلاکت رسیدند و ۵۶۰ تن نیز زخمی شدند. بقیه مزدوران نیز از مناطق اشغالی البیضاء مجبور به فرار شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در عین حال به این نکته اشاره کرد: تسلیحاتی که در عملیات‌های مختلف ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نبرد با مزدوران ائتلاف سعودی کشف و ضبط شد، میزان حمایت ائتلاف سعودی از داعش و القاعده را نشان می‌دهد. حمایت‌های نظامی، رسانه‌ای و مالی از گروه‌های تکفیری در جریان عملیات مذکور نشان داد که این گروه‌ها تنها ابزاری در دست نیرو‌های بیگانه هستند.

وی خاطر نشان کرد: ائتلاف متجاوز در ۷ سال گذشته به همه گزینه‌ها متوسل شد و شاهد چیزی جز پایداری ملت یمن نبود. ۱۷ کشور برای به زانو درآوردن یمن و اشغال آن و تسلیم کردن ملت آن متحد شدند، اما شکست خوردند.
کد خبر

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =