احتمال طغیان رودخانه‌ها و انسداد جاده‌ها

سازمان هواشناسی کل کشور، درباره احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و انسداد موقت جاده‌ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار سطح نارنجی، نسبت به ورود یک سامانه هوایی جدید و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و انسداد موقت جاده‌ها اخطار داد.

براساس این هشدار، سامانه مورد نظر، تداوم سامانه بارشی موسمی همراه با رشد ابر‌های همرفتی را موجب شده و دوشنبه ۲۸ تیرماه پایان خواهد یافت.

نوع مخاطره این سامانه بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ است و منطقه اثر آن در روز یک‌شنبه مناطق فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه جنوب کرمان و شمال هرمزگان است.

اثر مخاطره آن نیز طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ها، خسارت به محصولات کشاورزی، تخریب سازه‌های سست و موقت است.

سازمان هواشناسی توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب شود و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات ناشی از ناپایداری‌های جوی، آمادگی داشته باشند ضمن اینکه تقویت سازه‌های موقتی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع مرتفع و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 16 =