واکنش خطیب زاده به ادعای وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات ” الیزابت تراس” وزیر خارجه انگلیس شعار را جایگزین مناسبی برای پاسخ احکام قانونی ندانست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سعید خطیب زاده امروز(پنجشنبه ۱ مهر) گفت: توییت‌های آتشین (که در تضاد با لحن بکارگرفته شما در واقعیت است) شاید تیتر‌های خوبی بسازد اما شعار، هرگز نمی‌تواند پاسخ احکام قانونی باشد که از سوی دادگاه‌ها صادر شده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور به اظهارات “حسین امیرعبداللهیان” وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: همانطور که دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به صراحت گفت، انگلیس باید رویکرد خود را تغییر دهد و این تغییر مدت‌هاست که به تعویق افتاده است.

وزیر امور خارجه انگلیس پنجشنبه شب مدعی شد که لندن تهران را در مورد پرونده نازنین زاغری تحت فشار قرار داده است.
تراس در پیام توییتری به دیدار روز گذشته خود با امیرعبداللهیان اشاره کرد و نوشت: زاغری تجربه سختی را پشت سر می‌گذارد، ما تلاش می‌کنیم تا او را به خانه و نزد خانواده اش بازگردانیم.

 

حسین امیرعبداللهیان و الیزابت تراس وزیر خارجه جدید انگلیس ظهر دیروز (چهارشنبه)در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و وضعیت افغانستان پرداختند.

در این نشست همچنین در خصوص موضوعات کنسولی از جمله موضوع زندانیان دوتابعیتی بحث شد.

امیرعبداللهیان تأکید کرد که ضرورت دارد انگلیس توجه نماید که عمل به تعهدات تنها راه بازسازی روابط است و تهران به هر گام مثبت و سازنده جواب متناسب می‌دهد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =