اتصال تمام روستاهای کشور به اینترنت تا پایان سال آینده

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستا‌های کل کشور تا پایان سال آینده به طور کامل تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

«عیسی زارع‌پور» امروز یکشنبه، پس از افتتاح ویدئو کنفرانسی ۸۸ باجه خدمات بانکی روستایی در مناطق کم برخوردار ۱۸ استان کشور درباره پوشش کامل روستا‌های کشور به اینترنت گفت: اتصال حدود ۲۰ درصد از روستاهاباقی مانده که جزو نقاط سخت، صعب العبور و دورافتاده هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در گذشته با ایجاد هر سایت حدود سه روستا تحت پوشش قرار می‌گرفت، اکنون برای این ۵ تا ۶ هزار روستای باقیمانده برای هر روستا حداقل یک سایت باید احداث کنیم. گاهی نیز نیاز به سایت واسط داریم.

وی افزود: در واقع تحقق اینترنت در این ۲۰ درصد باقیمانده از روستا‌ها به اندازه ۸۰ درصد روستا‌هایی که مجهز به اینترنت شده‌اند زحمت دارد، اما بر اساس وعده‌ای که به نمایندگان مجلس داده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد پوشش سراسری روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در سراسر کشور خواهیم بود.

سال ۹۲، تنها ۱۱ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ایران به اینترنت متصل بودند، اما اکنون فاصله اندکی باقی‌مانده تا اتصال ۱۰۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت را جشن بگیریم.

توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مهم‌ترین عوامل گسترش عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است. با اجرای پروژه USO، گام‌های بلندی در خصوص خدمت‌رسانی به روستا‌ها برداشته شد و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز توجه ویژه‌ای شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =