یزدانی طلسم تیلور را شکست

حسن یزدانی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی بر دیوید تیلور آمریکایی، در رقابت فینال، ضمن کسب مدال طلا، انتقام سه شکست قبلی را از او گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد.

حسن یزدانی در مبارزه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور دارنده طلای المپیک و جهان از آمریکا رفت. این مبارزه تقریبا ۲ ماه بعد از فینال المپیک برگزار شد. یزدانی که بعد از سه شکست مقابل تیلور انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل این جادوگر آمریکایی داشت، با بستن کشتی و از کار انداختن دستان حریفش در همان ثانیه‌های آغاز مبارزه، حریفش را به بیرون برد و یک امتیاز گرفت. یزدانی در ادامه با زدن زیر بغل و قوس دادن حریف سعی بر اداره کردن کشتی داشت که با همین روش یکبار دیگر امتیاز از حریف گرفت و وقت نخست را ۲ بر صفر به سود خود پایان برد.

تیلور سه دقیقه دوم را پرکارتر شروع کرد و سعی داشت با رسیدن به پاهای یزدانی به امتیاز برسد که در ادامه یزدانی با پیش انداختن تیلور و رسیدن به پشت حریف ۲ امتیاز دیگر گرفت. چند ثانیه بعد تیلور به پاهای یزدانی رسید اما نماینده کشورمان با بدلکاری قهرمان المپیک را دوباره خاک کرد که داوران امتیازی به نماینده کشورمان ندادند.

در یک دقیقه به پایان، تیلور به راحتی به پاهای یزدانی رسید و ۲ امتیاز گرفت. تیلور که بی محابا به پاهای یزدانی حمله می‌کرد با خیمه‌های سنگین و خوفناک یزدانی مواجه می‌شد و با اداره کشتی و در ثانیه‌های پایانی یک مرتبه دیگر حریفش را خاک کرد و در نهایت این مبارزه را ۶ بر ۲ به سود خود پایان داد به طلسم شکست ناپذیری تیلور پایان داد.

یزدانی با این پیروزی ضمن انتقام سه شکست قبلی، به سومین طلای جهانی خود دست یافت. تیلور طی سال‌های اخیر هیچ شکستی را در کارنامه نداشت.

این چهارمین مبارزه حساس این ۲ آزادکار بود که تیلور در سه مبارزه قبلی موفق به شکست یزدانی شد. تیلور در جام جهانی ۲۰۱۸ کرمانشاه، پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ مجارستان و فینال المپیک توکیو موفق به شکست نماینده کشورمان شده بود.

یزدانی ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز پیکارهای جهانی و یک طلا و یک نقره المپیک، یک طلای جوانان جهان و نقره نوجوانان جهان را در کارنامه دارد.

لحظه اهدای مدال طلا به یزدانی قهرمان جهان
امشب برای نخستین بار پرچم کشورمان در نروژ به اهتزار درآمد و سرودملی مان هم نواخته شد.

مصاحبه یزدانی پس از پیروزی بر حریف آمریکایی
یزدانی گفت: تمام تلاشم را کردم که تلخی مسابقات قبلی را بر طرف کنم و از این به بعد هم تمام تلاشم را می‌کنم تا دل مردم شاد شود.

 

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 19 =