وزیر امورخارجه وارد مسکو شد

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای رایزنی های منطقه ای وارد مسکو شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

“حسین امیر عبداللهیان” وزیرخارجه کشورمان شامگاه سه شنبه (۱۳ مهر) با هدف رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود درباره موضوعاتی از جمله برجام، افغانستان، اوضاع دریای خزر و منطقه قفقاز جنوبی و نیز مسائل خاورمیانه در راس هیاتی وارد مسکو شد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به مسکو در فرودگاه مورد استقبال مقامات وزارت خارجه روسیه و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار گرفت.

حسین امیر عبداللهیان با بیان اینکه انتظار داریم روسیه درباره تغییرات احتمالی در مرز‌های کشور‌ها در منطقه واکنش و حساسیت نشان دهد، گفت: انتظار ما این است که روسیه نسبت به حضور تروریست‌ها و تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه که علیه صلح و امنیت است حساس باشد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: ایران و روسیه جدا از این سفر بطور مستمر در مجاری دیپلماتیک و تماس‌های تلفنی درباره مسائل مختلف رایزنی دارند.

وی با بیان اینکه روسای جمهور ایران و روسیه تاکنون دو گفت و گوی تلفنی داشتند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نماینده عالی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیسی به تهران اعزام کرد.

امیرعبداللهیان افزود: در بخش دوجانبه با توجه به تلاش ماه‌های اخیر سفارت ایران در روسیه زمینه خوبی فراهم شده به دنبال این هستیم که دستاورد این سفر، جهش جدی در روابط در همه عرصه‌ها باشد و با توجه به شرایطی که در منطقه قفقاز جنوبی و افغانستان گفتگو‌های جدی خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه سیاست‌های منطقه‌ای تهران و مسکو در سال‌های اخیر بسیار به هم نزدیک بود و در حوزه منافع مشترک دو کشور اقدامات خوب و هماهنگی‌های سازنده‌ای انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که؛ امیدواریم این ظرفیت برای امنیت در همه بخش‌های منطقه ارتقاء پیدا کند.

 

این دیدار در ادامه گفتگو‌های منظم سران وزارت خارجه دو کشور و به دعوت رسمی لاوروف انجام شده است.
دو طرف آخرین بار روز ۹ ماه سپتامبر (۱۸ شهریور) با یکدیگر گفتگو کردند.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =