برترین‌های دومین سوگواره شعر عاشورایی در بشرویه معرفی شدند

آیین اختتامیه سوگواره استانی شعر عاشورایی “مشق دلدادگی” در شهرستان بشرویه خراسان‌جنوبی برگزار شد و آثار برتر این سوگواره با حضور جمعی از مسوولان استانی و اهالی شعر و ادب معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بشرویه، هیات داوران سوگواره استانی شعر عاشورایی “مشق دلدادگی”، سروده ابراهیم ایزدی دستگردی را به عنوان نخستین اثر برگزیده این برنامه فرهنگی معرفی کرد.

براساس نظر هیات داوران سوگواره استانی شعر عاشورایی “مشق دلدادگی”، این سوگواره نفر اول نداشته است و «سید عباس محسن‌زاده» از بشرویه به عنوان نفر دوم و «سید محمود زینلی» از بیرجند و «محمد میری» از نهبندان به صورت مشترک به عنوان رتبه سوم این سوگواره انتخاب شدند.

هیات داوران از میان ۲۱۴ اثر ارسالی به این سوگواره، همچنین اشعار محمدرضا قاسمیان از بشرویه، عباس بیون از زیرکوه، مهدی برگی از بشرویه، ناصر دلاکه از زیرکوه و مرتضی حسینی اسفاد از زیرکوه نیز به عنوان دیگر آثار برتر این سوگواره انتخاب شدند.

«ناصر نبی زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سوگواره استانی شعر عاشورایی “مشق دلدادگی” با بیان این که خراسان‌جنوبی با وجود شاعران گرانقدر، دارای ریشه‌های عمیقی در شعر آیینی است، گفت: سوگواره‌ها و جشنواره‌ها فرصتی را برای نگاه دوباره به شعر آیینی فراهم می‌کنند تا ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم.

وی با اشاره به غنای فرهنگی این استان یادآور شد: رسالت ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت آشنا نمودن نسل جدید انقلاب با اهداف و فلسفه نهضت عاشورا است.

انتهای پیام/۳۶۳۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =