تاکسیرانی تهران هوشمند می شود

شهردار تهران اعلام کرد: با راه اندازی سامانه هوشمند مدیریت تاکسیرانی تا پایان امسال (۱۴۰۰) خدمات تاکسیرانی در ابعاد مختلف ارتقا خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 “علیرضا زاکانی” شهردار کلانشهر تهران با اشاره به نوع رقابتی با سایر خدمت دهندگان در حوزه تاکسی و حمل و نقل عمومی افزود: تاکسیرانی با هوشمند سازی وارد رقابتی جدی می‌شود. هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی امری ضروری است و تا قبل از پایان سال انجام خواهد گرفت.

زاکانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تاکسی‌های هیبریدی، تاکید کرد: ارتقا ناوگان و استفاده از شرایطی که ناظر به هوای پاک و زیست پذیر کردن شهر تهران در مراحل بعدی است و در حال رایزنی هستیم تا بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کنیم.

 

او همچنین با اشاره به ضرورت نوسازی ۱۰ هزار تاکسی، گفت: نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه سهم مربوط به شهرداری را هم پرداخت می‌شود.

شهردار تهران گفت: از بهمن سال ۹۸ تاکنون ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: برعکس همه جای دنیا که سهم تاکسی از حمل و نقل عمومی به طور میانگین ۴ درصد را به خود اختصاص می‌دهد در ایران این سهم از حمل و نقل عمومی ۲۳.۸ درصد است و امروز ۷۸ هزار تاکسی در تهران داریم که ۶ هزار تاکسی از نوع ون هستند.

زاکانی گفت: به طور میانگین تاکسی‌ها بعد از ۹ سال و چهار ماه دچار فرسودگی می‌شوند و نیازمند رسیدگی بیشتری هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹۰ هزار نفر از طریق حوزه تاکسیرانی خدمت رسانی می‌کنند، به اعتقاد کارشناسان رفع مشکلات، دغدغه‌ها و نیاز‌ها در ابعاد مختلف از جمله سلامت این ۹۰ هزار نفر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و باید به سمتی برویم که رانندگان تاکسی دغدغه معیشت، سلامت، امنیت شغلی را نداشته باشد.

شهردار تهران گفت: ما از ارایه بسته‌های تشویقی و کمک معیشتی به خانواده بزرگ تاکسیرانی حمایت کرده و در این خصوص برنامه‌های مهم خواهیم داشت تا وضعیت زندگی تاکسیرانان بهتر شود.

زاکانی افزود: ناوگان تاکسیرانی پس از ۹ سال و ۴ ماه فرسوده می‌شود و شرایطی دارند که حدود ۳۵ هزار تاکسی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است که در تهران فعال هستند.

وی افزود: شرایط را باید برای راننده تسهیل کنیم تا تاکسی خود را به‌روز کند و باید خدمات را طوری ارایه کنیم که به صرفه تاکسیران باشد و شهرداری بتواند ارایه خدمت را به نفع رانندگان قرار دهد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 6 =