انجام بیش از ده‌ها آزمایش تخصصی روی واکسن‌ها

مدیر کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گفت: ایمنی زایی سلامت واکسن‌های داخلی و وارداتی زیر ذره بین است و بیش از ده‌ها آزمایش تخصصی روی واکسن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

هاشمی افزود: هر واکسنی که قرار است به هموطنان تزریق شود قبل از تزریق در آزمایشگاه مرجع غذا و دارو آزمایش می‌شود.

وی گفت: هر واکسنی که به دست ما می‌رسد چه داخلی و چه وارداتی از نظر سلامت و ایمنی زایی مورد بیش از ۱۰ آزمایش تخصصی قرار می‌گیرد و خلوص و افزودنی‌هایی که دارد همه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه این واکسن‌ها روی حیوانات آزمایشگاهی و نمونه‌های آزمایشگاهی آزمایش می‌شود ادامه داد: هر محموله واکسن وارداتی به کشور نیز مورد نمونه گیری قرار می‌گیرد و به آزمایشگاه مرجع سلامت ارسال می‌شود تا این آزمایش‌های تخصصی انجام شود.

وی افزود: واکسنی که تائیدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارد وارد کشور نمی‌شود و اگر هم وارد شد در آزمایشگاه مرجع سلامت تائید نخواهد شد و اگر کوچکترین مشکلی در واکسن‌های وارداتی دیده شود آن محموله برگردانده خواهد شد.

مدیر کل آزمایشگاه کنترل مرجع غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: آزمایش اندوتوکسین از جمله آزمایش‌های تخصصی روی واکسن هاست که بی ضرری واکسن‌ها را ارزیابی می‌کند سپس روی حیوان آزمایش می‌شوند و پس از آن به آزمایشگاه میکروبی برای ارزیابی استرلیتی می‌رود و پس از آن ایمنی زایی و تحریک پاسخ ایمنی آن سنجیده می‌شود و بین ۱۰ تا ۱۴ روز این مراحل علمی تحقیقاتی به طول می‌انجامد.

وی گفت: تمام آزمایش‌های ما جزو آزمایش‌های بین المللی است و آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو بیش از ۱۰ سال است که جزو مراکز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و هموطنان با اطمینان و خیال راحت می‌توانند واکسنی را که از مراجع رسمی وارد کشور و یا در کشور تولید شده است تزریق کنند.

هاشمی از هموطنان خواست فقط اطلاعات و منابع علمی رسمی را کسب اطلاعات کنند و فضای مجازی را منبع کسب اطلاعات خود قرار ندهند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هشت =