مشکلی برای تامین نیاز‌های استان هرمزگان نداریم

رئیس جمعیت هلال‌ احمر گفت: در هرمزگان چادر، پتو و اقلام امدادی به حد نیاز وجود داشت و از استان‌های کرمان و فارس نیز بارگیری موکت و چادر و اقلام غذایی ۷۲ ساعته جهت اسکان اضطراری در اولویت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

رئیس جمعیت هلال احمر، شامگاه دیروز یکشنبه به بررسی ابعاد زلزله‌های شدید در استان هرمزگان و تشریح اقدام‌های انجام شده پرداخت.

وی در آغاز با بیان اینکه از لحظات ابتدایی زلزله نیرو‌های سازمان امداد و نجات مستقر شده و با استان هرمزگان و استان‌های معین ارتباط برقرار شد، گفت: حدود ۳۰ تیم ارزیاب بلافاصله وارد عمل شدند و ۱۵۰ نفر از امدادگران استان هرمزگان و استان‌های معین وارد منطقه شده و کار ارزیابی منطقه و انبار‌ها را با توجه به شدت زلزله آغاز کردند.

او ادامه داد: در استان هرمزگان چادر، پتو و اقلام امدادی به حد نیاز وجود داشت و از استان‌های کرمان و فارس نیز بارگیری موکت و چادر و اقلام غذایی ۷۲ ساعته جهت اسکان اضطراری در اولویت قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: با توجه به دمای مناسب بندرعباس در مناطق عمومی همچون پارک‌ها و ورزشگاه‌ها ۴۰۰ چادر برپا شد که پذیرای هموطنانی هستند که امشب را ترجیح دادند بیرون از منزل بمانند.

همتی در ادامه با بیان اینکه تا ساعت ۲۱ امشب حدود ۲۲ مورد پس لرزه داشتیم، گفت: در زلزله امروز روستا‌ها آسیب‌های بیشتری دیدند، اما مدیران استان در این مناطق حضور یافته و درخواست خاصی مبنی بر برپایی چادر برای امشب نداشتند.

وی افزود: ۲۲۲ تخته چادر در مناطق روستایی برپا شدند و فردا صبح تیم‌های ارزیاب و امدادی جهت توزیع اقلام غذایی و چادر در منطقه حضور خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه میزان مصدومان و فوتی را قابل قبول برشمرد و گفت: دبیرکل جمعیت هلال احمر و تعدادی از مسئولان فردا به منطقه اعزام می‌شوند.

او ادامه داد: ۳۰ تیم ارزیاب تا زمان تاریکی هوا حدود ۶۰ روستا را بررسی کردند و تا فردا ظهر ارزیابی ۱۳۷ روستای منطقه انجام خواهد شد.

همتی همچنین با اشاره به عدم وجود مناطق صعب العبور در منطقه، گفت: دو فروند بالگرد جهت امدادرسانی و بررسی منطقه فردا در مناطق عشایری و کوه‌ها به همراه امدادگران پرواز خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: اسکان اضطراری برای ۷۲ ساعت اولیه در کمترین زمان از فردا صبح در دستور کار ما است و تاکنون جواب از اقلام استانی، ۵ هزار تخته پتو، ۵ هزار موکت، ۲ هزار و ۷۰۰ تخته چادر از استا‌های فارس و کرمان ارسال شده است و با توجه به ظرفیت ۹ هزار خانوار منطقه مشکلی برای تامین نیاز‌های استان نداریم.

براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، دیروز یکشنبه ۲۳ آبان  ۲ زلزله به فاصله یک دقیقه استان هرمزگان را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه دیروز یکشنبه، در عمق ۱۵ کیلومتری فین در هرمزگان را لرزاند. زلزله بعدی با بزرگای ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۱۵ و ۲۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه فین هرمزگان را لرزاند.

به دنبال زمین لرزه رئیس جمهوری ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند.

رئیسی در جلسه هیئت دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان‌های جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رئیس جمهوری همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 6 =