مردان مجرد بالای ۴۵ سال صاحبخانه می‌شوند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهر سازی از امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمودزاده گفت:براساس مصوبه جدید هیئت دولت امکان ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهر سازی افزود: در جلسه چهارشنبه هیات دولت، پیشنهاد پیشین وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح بخشی از آیین‌نامه قانون ساماندهی تایید و تصویب شد.

وی گفت: پیش‌تر سه گروه از مجردان، شامل زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، و نخبگان علمی امکان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص سابقه سکونت متقاضیان نهضت ملی مسکن که پیش‌تر ۵ سال اعلام شد، گفت: برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است. بدین معنا که اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد.

همچنین برای کارکنان دولت و نیرو‌های نظامی و روحانیون بر اساس حکم اداری و یا بر اساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت ۵ ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست. این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهر‌های کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =