تشکیل جلسه شورای عالی فضایی بعد از ۱۰ سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از ۱۰ سال تشکیل جلسه شورای عالی فضایی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تا دو هفته آینده، جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال برگزار می شود و اعضای این شورا معرفی خواهند شد.

زارع‌پور امروز (پنجشنبه ۲۷ آبان) در بازدید از اپلیکیشن طاقچه (کتابخانه دیجیتال) در گفتگو با ایرنا درباره تشکیل جلسه شورای عالی فضایی گفت: اسامی افرادی که برای عضویت در شورا در نظر گرفته شده است، توسط رئیس جمهوری تایید و برای آن‌ها حکم صادر شده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که تا ۲ هفته آینده برگزار می‌شود، اعضای این شورا معرفی خواهند شد؛ خبر‌های خوبی در راه است که در همان جلسه آن را اعلام خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات درباره ماهواره‌هایی که در صف پرتاب قرار دارند و آن‌هایی که در دست طراحی هستند، تاکید کرد: رئیس جمهوری توصیه کرده‌اند که از افعال ماضی استفاده می‌کنیم و بگوییم «این کار انجام شد» زمانی که کار‌ها انجام شود، آن را اعلام می‌کنیم.

زارع‌پور افزود: خوب است که به مردم امید بدهیم و از برنامه‌های آینده بگوییم و به آن‌ها آرامش بدهیم، اما مردم از حرف‌های بی‌عمل خسته شده‌اند و حرف باید همراه با عمل باشد. اگر اتفاق خوبی در این حوزه رخ دهد حتما خبر آن را خواهید شنید.

یکی از برنامه‌های که «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان رای اعتماد خود به آن اشاره کرد «شتابدهی رشد صنعت فضایی» بود.

زارع‌پور در جلسه اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس گفت که اعتقاد دارد صنعت فضایی کشور، یک حوزه پر غصه است.

وی گفت: صنعت فضایی یکی از ۳ صنعت اقتدار ساز برای کشورهاست، اما در طول چندسال اخیر به دلیل نگاه سیاست زده‌ای که حل مشکلات کشور را در بیرون از مرز‌ها جستجو می‌کرد، این صنعت به محاق رفته و متأسفانه ظرفیت‌های آن رو به افول است.

زارع‌پور تصریح کرد: ملت هنوز خاطره خوش پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌های ایرانی را با پرتابگر‌های داخلی در دهه هشتاد به یاد دارند، اما متأسفانه این روند شتابان طی سالیان اخیر متوقف یا بلکه برعکس شد؛ به گونه‌ای که بسیاری از ظرفیت‌های ما دچار آسیب جدی شدند.

وزیر ارتباطات در یک برنامه تلویزیونی نیز یکی از راهبرد‌های مدنظر خود را ارتقا جایگاه سازمان فضایی کشور عنوان کرد و قول تشکیل جلسات شورای عالی فضایی با ریاست رئیس جمهور پس از ۱۰ سال را داد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =