نام نویسی وام بازنشستگان؛ تا ۳۰ آبان

مهلت نام‌نویسی«وام ضروری» بازنشستگان و وظیفه‌ بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، یکشنبه ۳۰ آبان به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 مهلت نام نویسی این وام یک مدت زمان ۳۰روزه(آبان) اعلام و تنها از درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir در حال انجام است و پس از اتمام مهلت یک ماهه نام نویسی، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی می‌شود.

پس از آن با اولویت بندی و براساس میزان اعتبار تخصیصی از سوی بانک عامل، تعداد تسهیلات که ۳۰۰هزار فقره است به واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

پرداخت وام ضروری ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به حساب «واجدین شرایط» به صورت ماهانه و براساس نوبت بندی که در سایت اعلام می‌شود انجام خواهد شد که اطلاعات آن پس از مشخص شدن نتایج، اطلاع رسانی می‌شود.

طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، میزان وام ضروری در این دوره ۱۲ میلیون تومان تعیین شده و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که از حساب بانک صادرات حقوق بازنشستگی یا مستمری دریافت می‌کنند. وام با نرخ سود چهار درصد ارائه و اقساط بازپرداخت آن ۳۶ ماهه(ماهانه ۰۰۰‘۵۴۳‘۳ ریال) خواهد بود.

مبلغ وام، پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز می‌شود و واریز وام از طریق پیامک به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.

افراد زیر مجاز به نام نویسی وام ضروری نیستند:

– بازنشستگانی که کمتر از یک سال از صدور حکم بازنشستگی آن‌ها گذشته باشد.
– وارث ذکوری که تا سه سال آینده از فهرست وظیفه‌بگیران خارج می‌شود.
– متقاضیانی که حکم ترمیم حقوق در سال جاری برای آن‌ها صادر نشده باشد.

در صورتی که چند نفر به عنوان وراث وظیفه‌بگیر باشند، وام ضروری تنها به یک نفر و به شرط جلب رضایت سایر وظیفه‌بگیران تعلق خواهد گرفت. به این منظور تکمیل«فرم تعهد وراث» ضروری و تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تأئید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

همچنین درخصوص وراث صغیر و محجور، ارائه اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری ایران در هنگام دریافت وام ضروری است.

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای نام نویسی الزامی است.

همچنین تاکید شده که نام نویسی در سامانه، الزاما حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از اتمام مراحل ثبت نام مدارک متقاضیان و سوابق آن‌ها درباره دریافت دیگر وام‌ها و تسهیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدان شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =