درخشش دانش آموزش کردستانی در المپیاد نانو

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان استان در مرحله نهایی دوازدهمین دوره المپیاد نانو یک مدال طلا و ۶مدال برنز را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از ایرنا رشیدقربانی گفت: در مراسمی که روز جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ با حضور معاون علمی ریاست جمهوری در محل باشگاه نانوی تهران برگزار و نتایج نهایی المپیاد نانو اعلام و از استان‌ها و نفرات برتر تجلیل شد.

وی افزود: در مرحله نهایی المپیاد نانو محمد سینا قادری دانش آموز دبیرستان علامه حلی شهرستان قروه موفق شد مدال طلای دوازدهمین دوره این رقابت علمی را از آن خود کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در این المپیاد، عمر شریفی دانش آموز دبیرستان وحدت شهرستان مریوان، کیمیا نیلی از دبیرستان تیزهوشان فرزانگان ۲ و نیما معزی، سوران عباسی، دیاکو فاروقی و پدارم اسلام پناه از دبیرستان شهید بهشتی۲آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج موفق شدند مدال برنز را کسب کنند.

در دوازدهمین دوره المپیاد نانو، استان کردستان رتبه اول کشوری را در سطح ملی کسب کرد، آذربایجان شرقی در جایگاه دوم ایستاد، استان هرمزگان سوم شد، اصفهان در جایگاه چهارم و مازندران در رتبه پنجم قرار گرفت و پرونده دوازدهمین دوره المپیاد نانو با تجلیل از استان‌های برتر و نفرات برگزیده بسته شد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =