ادامه سامانه ناپایدار جوی در نیمه شمالی و شرقی خراسان جنوبی

«جواد نخعی» امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: با توجه به آمار دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان میزان بارش گزارش شده از ایستگاه باران سنجی بشرویه ۵ میلی متر، معدن طبس ۴ میلی متر، عشق آباد سه میلی متر، عباس آباد قاین، بشرویه، کل شانه دو میلی متر، ارسک، خلو، سرند طبس و انارستانک فردوس حدود یک میلی متر، فردوس و سرایان مقداری بارش گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: همچنین در ارتفاعات فردوس بارش خفیف برف گزارش شده است.

وی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه ناپایدار جوی طی امروز تا اوایل شب در نیمه شمالی و برخی از نقاط شرق استان گفت: بارش پراکنده برف و باران در این مناطق قابل پیش بینی است.

نخعی با بیان اینکه همچنین در گردنه ها و جاده های کوهستانی تشدید پدیده مه می تواند سبب کاهش دید افقی شود، بیان داشت: طی امروز و فردا کاهش دما محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود و پنجشنبه و جمعه سرما و یخبندان شبانه در منطقه تشدید می شود.

وی با اشاره به اینکه صبح امروز سردترین ایستگاه زهان با کمینه دمای صفر درجه سلسیوس و روز گذشته دهسلم با بیشینه دمای ۲۵ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه بوده است، خاطرنشان کرد: تغییرات دما در مرکز استان بین ۶  و۲۰ درجه می باشد و دمای فعلی آن ۱۱ درجه بوده که نسبت به ساعت مشابه روز گذشته تغییری نداشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷  


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =