پیکر شهید «بیات» در دارالشهدای تهران تشییع شد

پیکر شهید مدافع حرم “محمدرضا (علی) بیات” که بعد از پنج سال شناسایی شده، امروز (پنجشنبه) با حضور هزاران نفر از مردم تهران در منطقه ۱۷ که مزین به نام دارالشهدا است، تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مردم تهران به ویژه اهالی منطقه ۱۷ تهران امروز از شهید مدافع حرم میزبانی مثال زدنی انجام دادند.

بسیاری از اقشار مختلف جامعه از مناطق مختلف تهران به این مراسم رسانده بودند تا با پیکر شهید مدافع حرم پس از پنج سال وداع کنند.

مردم امت شهید پرور و خانواده معظم شهدا و ایثارگران از میدان جلیلی تا مسجد ناظریه با در دست داشتن گل و گلاب و باران اشک از شهید بیات استقبال کردند.

همچنین مراسم وداع و تجدید بیعت با پیکر مطهر شهید مدافع حرم محمدرضا بیات شب گذشته در مسجد امام خمینی (ره) واقع در میدان گلچین منطقه ۱۷ برگزار شده بود.

پیکر پاک این شهید پس از اقامه نماز به بهشت زهرا (س) منتقل  در قطعه ۲۶ گلزار شهدای تهران آرام گرفت.

شهید مدافع حرم بیات در هفتم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ به‌دنیا آمد. او ساکن منطقه ۱۷ تهران بود و در دفاع از حریم اهل بیت (ع) در میدان مقاومت خوش درخشید.

شهید بیات یکی از فرماندهان گردان‌های لشکر فاطمیون بود که در ۲۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۵ در ارتفاعات «العیس» در حومه «حلب» سوریه به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر شد.

در پنج سال گذشته مزار خالی وی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) یادمان این شهید بوده است.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم بعد از گذشت پنج سال از شهادتش، طی عملیات تفحص پیکر مطهر شهدا توسط تیم تفحص ایثارگران سپاه و نقسا در سوریه کشف و هویتش از طریق آزمایش دی‌ان‌ای (DNA) شناسایی شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =