حس تازه ای برای احیای توافق داریم

معاون مسئول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفت که تمام طرف‌ها حس تازه‌ای برای احیای مفاد توافق دارند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 انریکه مورا که ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت، پس از نشست امروز به خبرنگاران گفت: چیزی که امروز صبح احساس کردم این بود که همه هیات‌ها حس تازه‌ای در جهت نیاز به کار و دستیابی به توافق بر سر احیای مفاد برجام داشتند.

وی افزود دیدگاه‌های مختلفی در خصوص روند مذاکرات وجود دارد و «ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاه‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنیم.»

 

مورا مهم‌ترین فاکتور در مذاکرات را غلبه بر اختلافات دانست.

وی گفت: پرونده موضوعاتی که هنوز باز مانده باید بسته شود و ما برای همیشه زمان نخواهیم داشت.

مورا افزود: تاکید می‌کنم که یک ضرورت فوری برای دستیابی به توافق وجود دارد و هرچه زمان بیشتر سپری می‌شود، این ضرورت شدت بیشتری می‌یابد.

مورا با اشاره به نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در سرنوشت مذاکرات وین برای رسیدن به توافق، به ملاقات روز گذشته خود با رافائل گروسی مدیرکل آژانس اشاره و از این که گروسی در تماس مستمر با ایران است، ابراز خرسندی کرد.

پیشتر «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روس در توئیتی نشست امروز را سازنده توصیف کرد و افزود: شرکت‌کنندگان شاهد شماری اشتراکات مهم در مواضع خود بودند که شامل ارتباط با لزوم نهایی کردن موفقیت‌آمیز و هرچه سریع‌تر مذاکرات وین درباره احیای برجام می‌شد.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز پنجشنبه با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران برگزار و مقرر شد گفتگو‌ها در خصوص متون پیشنهادی ایران در سطوم مختلف ادامه یابد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هشت =