۹۰ درصد تصادفات درون شهری در طبس مربوط به رانندگان آقا است

طبس نیوز- نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای فرهنگی کاهش تصادفات رانندگی امروز در ساختمان پلیس راهنمایی رانندگی طبس برگزار شد.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی، به گزارش طبس نیوز، در این جلسه که با توجه به نگرانی از آمار بالای تصادفات در شهرستان برگزار شد، سرهنگ هادی نباتی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی طبس گفت: در حوزه تصادفات جرحی از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ درصد افزایش تصادفات جرحی و ۱۹ درصد افزایش تصادفات خسارتی را شاهد بوده ایم.

وی با بیان این که در حوزه تصادفات درون شهری کاهش اما در حوزه تصادفات بیرون شهری شاهد افزایش بوده ایم گفت: آرمان و هدف پلیس این است که هر ساله ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش آمار سوانح را داشته باشیم اما متاسفانه امسال به این آرمان نرسیده ایم.

سرهنگ نباتی با ارائه آماری از حوادث امسال افزود: تصادفات جرحی دورن شهری امسال در طبس سبب آسیب دیدن ۲۸۵ نفر از هموطنان و همشهریان شده که از این آمار ۱۸۵ نفر دچار جراحات شدید و متاسفانه یک مورد قطع نخاع شده است.

وی همچنین افزود : از میان کل مجروحان ۴۵ نفر غیر بومی بوده و ۱۰۰ نفر جراحات جزئی داشته اند.

سرهنگ نباتی آماری در خصوص تصادفات آقایان و بانوان نیز ارائه کرد، طبق این آمار در ۸ ماهه اول امسال ۸۹ درصد تصادفات مربوط به آقایان و ۱۱ درصد مربوط به بانوان بوده است و در موارد فوتی نیز از ۴ مورد منجر به فوت یک مورد خانم و ۳ مورد آقایان مقصر حادثه بوده اند.

او خاطرنشان کرد: از کارهایی که پلیس می تواند جهت کاهش آمارتصادفات انجام دهد غیر از موارد سلبی، آموزش و فرهنگ سازی است.

رییس پلیس راهور طبس از برگزاری پویشی مردمی خبر داد که داوطلبان شرکت در پویش برچسب هایی بر روی خودروهای خود داشته باشند و سعی کنند تخلف رانندگی نداشته باشند و در پایان هر ماه پس از استعلام به کسانی که تخلف رانندگی نداشته اند هدایایی به قید قرعه اهدا شود.

رییس پلیس راهور طبس تاکید کرد: در بحث مهار تصادفات در کلان کشور ۳۰ سازمان و ارگان کمک کننده هستند و پلیس به تنهایی نمی تواند موفق باشد لذا فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مورد نیاز و کمک کننده است .

وی از مردم خواست تا برای حفظ جان خود و عزیزانشان در رعایت قوانین و مقررات بیشتر بکوشند و در زمان رانندگی بیشتر ارامش خودشان را حفظ کنند تا شهری بدون تخلف رانندگی و ایمن داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =