توده ۲۳ کیلوگرمی در شکم یک بیمار در یزد

در یک عمل جراحی سخت، توده ۲۳ کیلوگرمی از شکم یک بیمار در یزد خارج شد

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در یک عمل سخت و طاقت فرسا که ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول انجامید، توده‌ای شکمی و خوش خیم به وزن ۲۳ کیلوگرم از بدن یک بیمار ۲۹ ساله در بیمارستان دولتی شهید رهنمون یزد خارج شد.

دکتر محسن دهقان، جراح این بیمار گفت: همراهان این بیمار گفته بودند توده خارج شده، سال‌ها در شکم “امان الله” وجود داشته بطوریکه از پنج سالگی از وجود آن آگاه بوده است، ولی به دلیل ناتوانی مالی و نبود پزشک متخصص در منطقه زندگی اش تاکنون مراجعه نکرده تا اینکه همسایه مهربان این مرد زاهدانی، با جمع آوری مبالغ لازم، او را برای انجام عمل به یزد می‌آورد.

دکتر دهقانی در ادامه افزود: پس از ویزیت اولیه بیمار، متوجه توده‌ای شکمی شدم و تصمیم گرفته شد تا وی عمل شود، به همین منظور با کمک ۲ پزشک جراح حاذق وارد اتاق عمل شدیم و پس از بیهوشی بیمار، عمل را آغاز کردیم.

این جراح ادامه داد: در ابتدا فکر نمی‌کردیم این توده، وزنی معادل ۲۳ کیلوگرم داشته باشد، لذا در حین عمل با سختی‌های فراوانی روبرو شدیم، چرا که توده به شدت به عروق درونی نزدیک بود و احتمال آسیب به عروق باعث شد تا عمل ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان ببرد و پس از خروج آن و وزن کردن، تمامی کادر اتاق عمل در بهت و حیرت فرو رفتند.

بیمار هم اکنون در ICU بستری و وضعیت وی پایدار است و به زودی به بخش منتقل خواهد شد و ۲ روز دیگر نیز مرخص میشود.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =