ابلاغ ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن روستایی خراسان‌جنوبی

« قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهارداشت: تسهیلات مسکن روستایی قرض‌الحسنه بوده که مبلغ آن در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بوده و در سال جاری به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله و با کارمزد پنج درصد و به صورت سفته زنجیره‌ای است.

اولویت پرداخت برای زوج‌های جوان و خانه‌های غیرمقاوم است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این تسهیلات به تمام روستائیان روستاهای استان تعلق می‌گیرد، یادآور شد: اولویت پرداخت این تسهیلات برای افرادی بوده که خانه‌های غیرمقاوم داشته و یا زوج جوان هستند.

تنها ادامه داد: همچنین از این تسهیلات متقاضیان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی به افرادی تعلق می‌گیرد که خود آورده‌ای نیز داشته باشند، یادآور شد: با این میزان تهسیلات می‌توان واحدی ۴۰ تا ۴۵ متری را احداث کرد.

پیگیری برای افزایش تسهیلات 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور پیگیر برای افزایش مبلغ این تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان بوده اما هنوز این موضوع به استان‌ها ابلاغ نشده است.

تنها ادامه داد: از یک میلیون مسکن مشخص شده در طرح نهضت مسکن کشور ۲۰۰ هزار واحد روستایی است.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده از این تسهیلات  در راستای ساخت دوباره مسکن‌های غیرمقاوم باید متقاضیان ابتدا آواربرداری کرده و براساس اصول فنی واحد خود را بسازند، گفت: به هر واحدی که مقاوم‌سازی شود علاوه بر تسهیلات فوق مبلغ  ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض نیز تعلق می‌گیرد تا برای آواربرداری از آن استفاده کنند.

شاخص ۵۳ درصدی خراسان‌جنوبی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس سرشماری ۱۳۹۵ از مجموع ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۴۷ هزار و ۳۸۲ واحد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مقاوم‌سازی شده است، بیان داشت: در حال حاضر شاخص مقام‌سازی مسکن روستایی در استان حدود ۵۳ درصد بوده در حالی که متوسط کشوری ۵۲ درصد است.

تنها ادامه داد: با این وجود هنوز تعداد مسکن‌های خشت و گلی در استان زیاد بوده و درخواست داریم روستائیان استان از این تسهیلات استفاده و نسبت به مقاوم‌سازی مسکن‌های خود اقدام تا از مخاطرات طبیعی بیشتر در امان باشند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان مسکن روستایی تعداد ۴ هزار و ۳۵۰ فقره برای استان مصوب و تاکنون ۳ هزار و ۸۱۲ فقره به مبلغ حدود ۳۸۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است، یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و ۷۸۹ متقاضی برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی و یک‌هزار و ۱۴۳ فقره انعقاد قرارداد شده است.

شرایط آسان برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین ۷۸۲ نفر اجرای فونداسیون و ۴۵۴ نفر اسکلت و سقف را انجام داده‌اند.

تنها خاطرنشان کرد: برای دریافت این تسهیلات نیاز به ضامن کارمند و کاسب نبوده و سه نفر از متقاضیان می‌توانند مراجعه  و به صورت سفته زنجیره‌ای ضامن یکدیگر شوند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ م

  


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =