ادامه بارندگی در سواحل خزر

بارندگی در سواحل خزر و آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق استان اردبیل، باران پراکنده و در ارتفاعات برف خواهد بارید و آلودگی هوا در کلان‌شهر‌ها از فردا به حد بسیار ناسالم خواهد رسید.

از امروز دوشنبه، تا پایان وقت چهارشنبه نیز در مناطق شرق کشور کاهش قابل توجه دما همراه با وزش باد و احتمال ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 از اواخر پنجشنبه نیز سامانه بارشی از نوار غربی وارد کشور می‌شود که در نتیجه در روز‌های جمعه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور بارش‌های خوبی را به همراه خواهد داشت.

تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت در طول هفته پیش‌رو به‌ ویژه فردا سه‌شنبه و چهارشنبه می‌شود.

 

سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش قابل توجه کیفیت هوای شهر‌های تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز به‌ویژه در فردا و پس‌فردا، اعلام کرد: امروز در تهران، اراک و اصفهان و فردا سه شنبه و چهارشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه و تبریز شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود؛ بنابراین هم‌وطنان به‌خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت. همچنین حداکثر دمای تهران ۱۸ درجه بالای صفر و حداقل دما سه درجه بالای صفر است.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سه =