ادامه مذاکرات لغو تحریم‌ها چند روز دیگر

نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگو‌ها پس از چند روز وقفه پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از ایرنا، مذاکره‌کنندگان ارشد هیات‌ها تا لحظاتی دیگر هتل کوبورگ، محل برگزاری جلسه را ترک خواهند کرد و نمایندگان رسانه‌ها فرصت خواهند داشت تا برای کسب آخرین خبر از محتوای جلسات پرس‌وجو کنند.

البته انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را به صورت مشترک با علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران برعهده دارد توضیحاتی را درباره نتیجه گفتگو‌ها به خبرنگاران ارائه خواهد داد.

مذاکره کننده ارشد ایران هم قرار است تا دقایقی دیگر درباره ماحصل مذاکرات دور اخیر با خبرنگاران ایرانی مصاحبه کند. وی صبح امروز در توئیتی نوشت که روز گذشته برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش روی مذاکرات با انریکه مورا دیدار کرد.

وی با بیان اینکه «این هفته پیشرفت خوبی داشتیم» افزود که مذاکرات بعد از وقفه چند روزه از سرگرفته خواهد شد.

این دور از مذاکرات که با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا جریان دارد، از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و هیأت‌ها بلافاصله کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند. گفتگو‌ها روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نبود و طرفین در قالب‌ها و سطوح مختلف سرگرم کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای بودند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =