مرگ ۷ هزار کرونایی در جهان در ۲۴ ساعت گذشته

در شبانه روز گذشته بیش از ۷ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و بیش از ۷۳۰ هزار نفر هم مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مقامات بهداشتی عضو گروه هفت، اومیکرون را بزرگترین تهدید سلامت جهانی عنوان کردند. مقامات ارشد بهداشت گروه هفت سه، ایتالیا و اتحادیه اروپا، بر اهمیت دریافت واکسن‌های تقویت کننده تاکید کردند.

در آمریکا در شبانه روز گذشته بیش از هزار و ۶۵۳ نفر بر اثر کرونا فوت کردند. ۱۶۴ هزار نفر هم به این ویروس مبتلا شدند. این کشور هم از نظر فوتی‌ها و هم ابتلا بیشترین آمار را در جهان ثبت کرد.

در اروپا موج جدید کرونا و نگرانی از سویه اومیکرون محدودیت‌های جدیدی را در کشور‌های این قاره به وجود آورده. در شبانه روز گذشته سه هزار و ۷۸۷ نفر در این قاره بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند: حدود ۵۳ درصد فوتی‌های جهان. بیش از ۴۱۸ هزار نفر هم مبتلا شدند

در انگلیس سومین روز متوالی، آمار بالایی از شیوع کرونا در این کشور ثبت شد: ۱۱۱ فوتی و ۹۳ هزار مبتلا، با افزایش سرعت شیوع سویه جدید دولت استفاده از ماسک را در اماکن عمومی اجباری کرده است.

در فرانسه از امروز سفر‌های غیرضرور به انگلیس ممنوع می‌شود. مکرون رئیس جمهور هم به علت وخامت شیوع سویه جدید کرونا در این کشور سفر به مالی را لغو کرد.

سازمان بهداشت عمومیِ آلمان کشور‌های فرانسه و دانمارک را مناطق پرخطر کرونایی اعلام کرده. بر این اساس مسافران واکسن نزده قرنطینه می‌شوند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =