اعلام وضع فوق العاده در لندن

با افزایش موارد ابتلا به کرونا و بستری شدن بیماران ناشی از گسترش سریع سویه اومیکرون، صادق خان شهردار لندن روز شنبه در این شهر وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از ایرنا از “تلگراف”، این اعلام اقدامات هماهنگ کننده ویژه‌ای را به جریان می‌اندازد و نشان می‌دهد که خدمات اورژانس و بیمارستان‌ها در لندن نمی‌توانند سطح عادی پاسخگویی خود را تضمین کنند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های لندن طی هفته گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است. دفتر شهردار لندن روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شهر در هفته گذشته ۶۵ هزار و ۵۲۵ مورد جدید و در روز گذشته ۲۶ هزار و ۴۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است و این بالاترین آمار روزانه ابتلا به کرونا در لندن از زمان شروع همه گیری است.
مناطق اطراف و حومه شهر لندن طی دو هفته گذشته شاهد افزایش تقریبا ۲۰۰ درصدی موارد ابتلا به کرونا بوده‌اند. هم اکنون حومه لندن بدترین وضعیت کرونایی در انگلستان را دارد.
صادق خان در پیامی ویدئویی گفت: مردم لندن باید جدی بودن شرایط را درک کنند. بهترین اقدام برای مردم واکسینه شدن کامل و همچنین دریافت دوز سوم واکسن کرونا است. این واکسن‌ها لایه‌های حفاظتی بیشتری را ارائه می‌دهند.
وی افزود: خبر واقعا بد این است که اکثریت قریب به اتفاق بیماران بستری در میان افراد واکسینه نشده هستند.
مقامات سلامتی انگلیس در هفته گذشته هشدار دادند که موارد ابتلا به سویه اومیکرون در بخش‌هایی از این کشور در هر دو روز، دو برابر می‌شود.
در انگلیس، افزایش موارد ابتلا به کرونا فشار شدیدی بر مقامات سیاسی این کشور وارد کرده است. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در هفته‌های اخیر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های کرونایی از سوی مقامات دولت خود مورد انتقاد قرار گرفته است.
گزارش‌ها حاکی از این امر هستند که مقامات دولت جانسون سال گذشته در حالی که به مردم انگلیس دستور می‌دادند با دوستان و خانواده دیدار نکنند، خود در یک مهمانی در طول تعطیلات در خیابان داونینگ شهر وستمینستر شرکت کرده‌اند.
در لندن، صادق خان در تلاش است تا بر ذهنیت تردید برای دریافت واکسن کرونا غلبه کند. روز شنبه، او از یک کلینیک واکسیناسیون بازدید کرد و از برنامه خود برای برگزاری مجموعه‌ای از رویداد‌های مجازی جهت تشویق لندنی‌ها به واکسینه شدن خبر داد.
بر پایه این گزارش، انگلیس روز گذشته (جمعه) برای سومین روز متوالی رکورد روزانه مبتلایان به کرونا را شکسته است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، شمار مبتلایان به کرونا روز گذشته (جمعه) در این کشور ۹۳ هزار و ۴۵ نفر بوده است که بالاترین میزان از ابتلای روزانه از زمان شروع همه‌گیری کووید-۱۹ است.
همچنین در این روز در انگلیس ۱۱۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند و هفت هزار و ۶۱۱ نفر هم در در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که ۸۷۵ نفر از آن‌ها به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.
انگلیس همچنین روز گذشته (جمعه) سه هزار و ۲۰۱ مورد ابتلای تایید شده از گونه اومیکرون را ثبت کرده است. به این ترتیب مجموع شمار موارد تایید شده اومیکرون در انگلیس به ۱۴ هزار و ۹۰۹ نفر می‌رسد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =