نخستین حراج الکترونیکی اموال تملیکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از برگزاری نخستین حراج الکترونیکی سامانه سازمان اموال تملیکی در ۱۱ دی‌ماه خبر داد و گفت: شرکت کنندگان اول دی‌ماه می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 «سید احسان خاندوزی» روز یکشنبه در آیین رونمایی از سامانه حراج سازمان اموال تملیکی، اظهارداشت: این سامانه برخط ظرفیت حضور بیش از ۱۰ هزار نفر را دارد.

وی با بیان اینکه سامانه الکترونیک حراج باعث تسریع در فروش اموال تملیکی می‌شود، گفت: فروش اموال تملیکی بعد از مراحل قضایی و تعزیراتی زمان زیادی می‌برد که بعد از بازدید مقامات از انبار‌های تملیکی، تسریع در فروش و تاکید بر مساله انبارداری مورد تاکید قرار گرفت.

خاندوزی افزود: بسیاری از کالا‌ها از سال‌های ۹۳ و ۹۴ تاکنون در انبار‌ها انباشت شده‌اند که اصلاح روش‌های موجود و تسریع در فروش با راه‌اندازی سامانه حراج اموال تملیکی یکی از شیوه‌های رفع این معضل است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در برخی موارد، حراج‌های حضوری مورد نقد قرار گرفته است، گفت: شبهاتی از جمله ایجاد رانت و انحصار در خصوص حراج‌های حضوری مطرح شده است که راه‌اندازی سامانه الکترونیکی حراج باعث ایجاد فضایی شفاف با قدرت رقابت برابر می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری حراج‌های الکترونیکی به وصول درآمد دولت نیز کمک کرده و بستر حضور چند هزار نفری مردم از همه نقاط کشور را در حراج الکترونیکی فراهم می‌کند.

خاندوزی ابراز اضافه کرد: امیدواریم راه‌اندازی این سامانه شروعی برای ارتقای سازمان اموال تملیکی و تسریع در روند فروش اموال باشد.

سامانه حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی امروز (یکشنبه- ۲۸ آذرماه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شش =