محو شدن رنگ نارنجی کرونا در خراسان‌جنوبی

«غلامرضا شریف‌زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهارداشت: محو شدن رنگ نارنجی از نقشه کرونایی استان با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و استقبال مردم از واکسیناسیون انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه براساس آخرین رنگ‌بندی نقشه کرونایی کشور، طبس و نهبندان از وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سربیشه و درمیان از وضعیت زرد خارج شدند، تصریح کرد: به این ترتیب شهرستان‌های بیرجند، فردوس و نهبندان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در سه روز پایان هفته گذشته خوشبختانه پایین‌ترین موارد بستری کرونا مثبت را در سطح استان شاهد بوده‌ایم، یادآور شد: در واقع در این مدت تعداد موارد مثبت به ۴۵ تا ۴۸ نفر رسید که در طول سال ۱۴۰۰ تعداد موارد بستری کرونا مثبت در استان به این حد نبوده و بالاتر بوده است.

شریف‌زاده ادامه داد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا طی این هفته این نگرانی وجود دارد که اگر مردم رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را نداشته باشند دوباره ظرف هفته‌های آینده افزایش تعداد موارد مثبت کرونایی را در استان داشته باشیم.

وی به مجموع واکسیناسیون کرونا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌ میلیون و ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =