گفت و گوی مستقیم با آمریکایی‌ها نداشتیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در گفتگو‌های وین با آمریکایی‌ها هیچ گفتگوی مستقیمی انجام نشده است، برخی پیام‌ها دریافت و جواب‌های آن هم داده شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای سعید خطیب زاده امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران پس از اشاره به گاه شمار سیاست خارجی در دو هفته گذشته، در پاسخ به سوالی درباره پیام آمریکایی‌ها درباره فعالیت‌های هسته‌ای و گفتگو‌های وین گفت: در گفتگو‌های وین هیچ گفتگوی مستقیمی انجام نشده است. برخی پیام‌ها از طریق آقای انریکه مورا دریافت شده و جواب‌ها هم بلافاصله داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: درخصوص چندین شهروند (کُرد) ایرانی که بخاطر ورود غیرقانونی یا ادعای ورود غیرقانونی به ترکیه بازداشت هستند، قرار شد نیرو‌های مرزبانی و سفارت ما در آنکارا این موضوع را پیگیری کنند.

وی همچنین درباره وضعیت سفیر ایران در یمن و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای درباره روابط ایران و انصار الله تاکید کرد: درز اخبار کنترل شده برای تخریب در رسانه‌های غربی انجام می‌شود و موضوع تازه‌ای نیست. امیدوارم شما سوالات را از رسانه‌های غربی دریافت نکنید. روابط ما با دولت نجات ملی یمن از همیشه مستحکم‌تر است. آقای ایرلو نیاز به رسیدگی فوری (پزشکی) داشت. عراق در این زمینه به ما کمک کرد. وضعیت آقای ایرلو اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره مذاکرات وین هم گفت: در این دور از مذاکرات شاهد یک کارزار رسانه‌ای علیه گفتگو‌ها هستیم. سه کشور اروپایی به جای وقت گذاشتن بر مذاکرات وارد این کارزار شده اند. امروز در وین دو متن توافق شده جدید داریم که نتیجه گفتگو‌های فشرده است. متن‌هایی هستند که نظرات ایران به همراه متون قبلی لحاظ شده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نوزده =