کمیته صیانت از حقوق مردم در ستاد حقوق بشر تشکیل می‌شود

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر از تشکیل کمیته صیانت از حقوق مردم در بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 کاظم غریب آبادی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی روسای دادگستری‌ها و دادستانی گلستان در گرگان اظهارکرد: در ستاد حقوق بشر در کنار پیگیری وضعیت حقوق بشر در کشور‌های مدعی، برنامه‌هایی برای آشنایی مردم با حقوق و تکالیف خودشان داریم و تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی حقوق مردم بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و ارتقا پیدا کند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر افزود: کمیته صیانت از حقوق مردم از بهمن ماه تشکیل می‌شود و در قالب این کمیته با دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای برنامه ریزی خواهیم کرد که فرآیند‌های مخل حقوق مردم شناسایی و برای رفع آن‌ها گام برداریم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در حوزه بین الملل برای رساندن ندای مظلومیت مردم ایران در حوزه نقض حقوق شان از سوی کشور‌های مدعی حقوق بشر کم کار شده است و ما در قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر تلاش‌های جدی خود را بر ورود به دو حوزه قربانیان ترور و تحریم متمرکز کرده ایم.

غریب آبادی اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار قربانی تروریسم در کشور داریم و هنوز نتوانسته ایم صدای آن‌ها را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون برای برخی قربانیان ترور و تحریم‌ها در محاکم داخلی پرونده‌های حقوقی تشکیل داده ایم که تعدادی از این پرونده‌ها مانند ترور شهدای هسته‌ای و کودکان پروانه‌ای به رای رسیده است.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =