گاز رایگان محرومین معطل کمیته امداد و سازمان بهزیستی

حدود یک ماه تا پایان سال باقی مانده و برخی قوانین بودجه ۱۴۰۰ هنوز اجرایی نشده است از جمله گاز رایگان خانواده‌های محروم که معطل ارسال مشخصات آن‌ها از سوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

طبق بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، دولت مکلف شده بهای گاز، برق و آب مشترکین کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را رایگان محاسبه کند. طرحی که اگرچه برای تدوین آیین نامه اجرای چندماهی معطل ماند، اما در نهایت با ابلاغ آیین نامه از دوم آذرماه سال جاری، در فاز اجرا قرار گرفت، اما همچنان روی زمین مانده است.

جلال نور موسوی مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه گاز رایگان خانوار‌های محروم معطل نامه نگاری‌های اداری است افزود: برای اجرای این تبصره قانونی از اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به روسای محترم سازمان بهزیستی و کمیته امداد تقاضا کردیم فهرست مشمولین این طرح را به ما اعلام کنند و این درخواست در ماه‌های بعد هم تکرار شد، اما متاسفانه تا کنون فقط شش استان فهرست خود را اعلام کرده اند.

براساس این گزارش، در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار هم تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند خانواده‌هایی که اگر در هر دوره مصرف گاز در سه پله ابتدایی مصرف قرار بگیرند، قبوضشان صفر خواهد شد.

در پیگیری‌های رسانه‌ای از این دو نهاد حمایتی، کمیته امداد علت ارسال نشدن اطلاعات را دردسترس نبودن شماره اشتراک گاز عنوان کرد البته سازمان بهزیستی با باز کردن دسترسی شرکت گاز به مشخصات فنی خانواده‌های تحت پوشش مدعی ارسال اطلاعات شد که این موضوع نیز به گفته نور موسوی کار ساز نبوده و مشکل ارسال نشدن اطلاعات همچنان باقی است.

به هر حال در مدت زمان سپری شده از ابتدای آذرماه تا آخرین نامه ارسال شده از سوی شرکت گاز به کمیته امداد و بهزیستی یعنی اواخر دی ماه، صرفا اطلاعات مربوط به خانواده‌های محروم ۶ استان از سوی هر دو نهاد ارسال شده که همه این تعداد عددی کمتر از ۴۰ هزار خانوار و جمعیتی حدود یک درصد از کل خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

نهایتا آقای سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در آخرین مصاحبه خود یعنی ۱۸ بهمن ماه امسال وعده داد تا ۱۰ روز دیگر لیست مددجویان برای قبض رایگان در اختیار شرکت گاز و وزارت نیرو قرار می‌گیرد.

تاکنون ۵ روز از وعده ۱۰ روزه رئیس کمیته امداد گذشته و فقط ۵ روز دیگر تا وعده داده شده باقی است تا خانواده‌های تحت پوشش این نهاد برای دریافت گاز رایگان تعیین تکلیف شوند. حال باید دید این وعده عملی خواهد شد یا خیر؟

البته با وجود تاخیر ایجاد شده در ارسال اطلاعات توسط نهاد‌های حمایتی، شرکت ملی گاز اعلام کرده است زمان ارسال اطلاعات به این شرکت در محاسبه رایگان گاز برای خانواده‌های مشمول این طرح تاثیری ندارد و از هرزمان که مشخصات ارسال شود قبوض از ابتدای سال در نظر گرفته شده و محاسبه می‌شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 2 =