همه ظرفیت‌ها را برای خدمت به حجاج آماده کرده‌ایم + فیلم

نورنیوز – گروه بین‌الملل: فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست خبری پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امیدواریم همان‌طور که شاهد بازگشایی سفارت و کنسولگری ایران در عربستان بودیم، بتوانیم شاهد افزایش همکاری‌های دیپلماتیک و بازگشایی سفارت عربستان در ایران در آینده نزدیک باشیم.


او افزود: هر دو کشور در منطقه از اهمیت بالایی برخوردارند و روابط دو کشور بر اصول پایه‌ای از جمله احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی و احترام به منشور سازمان ملل بنا شده است.


فیصل بن فرحان با بیان اینکه امیدواریم این مسئله به‌صورت مثبتی بین دو کشور جریان یابد و منافع دو کشور را تأمین کند، اظهار داشت: جا دارد در این زمان به همکاری‌های دو کشور در خصوص گسترش امنیت منطقه‌ای و کاهش سلاح‌های کشتار جمعی اشاره کنم.


وزیر خارجه عربستان تأکید کرد: دیداری هم با آقای رئیسی دارم تا سلام گرم جناب ملک سلمان و بن سلمان را به ایشان اعلام کنم و بیان کنم که دعوت ایشان از آقای رئیس‌جمهور را پاسخ دهند.


او گفت: خیلی خوشحالم که در تهران حضور دارم،  سفر امروز من به تهران با ایام حج مصادف شده و شاهد آن هستیم که قلب‌های مؤمنین به سمت مکه و مدینه حرکت می‌کنند و عربستان مفتخر است که از مهمانان خانه خدا پذیرایی می‌کند.


وزیر خارجه عربستان اضافه کرد: ما در عربستان همه ظرفیت‌های خود را برای خدمت به حجاج آماده کرده‌ایم و به حجاج ایرانی نیز خوش‌آمد می‌گوییم و آرزوی قبولی حج آنان را داریم.


او افزود: امروز همه مسلمانان در فضایی معنوی همکاری می‌کنند و به ریسمان الهی چنگ می‌زنند.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =