هوشمندسازی معادن به صحا سپرده شد

نورنیوز – گروه اقتصاد: «محسن نادری‌منش» در نشست هوشمند سازی معادن در ایران با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر صحا در خصوص هوشمند سازی معادن، اظهار داشت: هوشمند سازی معادن جزو اولویت‌های صحاست و باید تلاش کنیم تا توسعه بخش صنایع معدنی از طریق افزایش بهره‌وری و کیفیت و استفاده از ابزارهای نوین اتفاق بیفتد.


مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه پیش فرض ما برای حضورمان در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی است، یادآور شد: مشتریان بخش‌های خصوصی و تعاونی می‌توانند بخش‌های دولتی باشند اما حمایت‌ها و ارائه خدمات صحا به گروه بنگاه‌های خصوصی و تعاونی تعلق می‌گیرد.


او با بیان اینکه دولت و مجلس اعتبارات خاصی برای هوشمند سازی معادن در نظر گرفته‌اند که در برنامه‌های کلیدی برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده، تاکید کرد: نوع خدمات و انتظاراتمان به‌طور مستقیم در قالب ارائه تسهیلات و وام برای تحقیقات، فروش، صادرات و برنامه‌های توسعه‌ای و سرمایه در گردش و فاینانس داخلی است و همچنین خدمات بیمه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد.


نادری‌منش با اشاره به انجام خدمات ضمانت‌نامه‌های انجام کار و تعهد پرداخت و موارد گمرکی، خاطرنشان کرد: صحا مزیت‌هایی نسبت به بانک‌ها دارد و آن اینکه سپرده اولیه نمی‌گیرد و نرخ‌های پایین‌تری دارد چون طرح‌ها مورد بررسی فنی و اقتصادی قرار می‌گیرند و می‌توانیم بر این اساس مدیریت ریسک داشته باشیم.


او با اشاره به حمایت‌های غیرمستقیم چون سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های فرابورسی تصریح کرد: حداقل دو صندوق فرابورسی داریم و یک صندوق هزار میلیاردی مخصوص هوشمند سازی معادن نیز در دست آماده‌سازی و تعیین تعداد شرکاست.


مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه به واسطه حضور ۲۰ ساله در عرصه صنعت اطلاعاتی از زنجیره‌های کشور در بنگاه‌های فن‌آور داریم و بخشی از ایجاد زنجیره‌های تأمین مالی صنایع پیشرفته را پیگیری می‌کنیم، گفت: در ابزارهای تأمین ملی غیرمستقیم می‌توانیم از پارک‌های علم و فن‌آوری و بازارهای فن‌آوری حمایت کنیم ولی باید ابزارهای آن بر اساس اطلاعات و سیاست‌ها در اختیارمان قرار گیرد.


 

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =