مرز مهران دیگر جای سوزن انداختن ندارد/زائران زیادی همچنان در راه هستند

ازدحام جمعیت در مسیر ۱۲کیلومتری پل زائرمهران تا نقطه صفرمرزی برای خروج از کشور در حالی است که مهران دیگر جای سوزن انداختن ندارد وحرکت زائران از نقاط مختلف کشور به سمت این مرز همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،در حالی که در مواقع عادی فاصله شهر ایلام تا مهران که حدود ۸۵ کیلومتر است را می توان یک ساعته طی کرد، هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت و حجم بالای تردد وسایل نقلیه در این جاده طی کردن این مسیر بیش از سه تا چهار ساعت زمان می برد.

از پل زائر در شهر مهران هم تا نقطه صفر مرزی هم حدود ۱۲ کیلومتر راه است که به دلیل ازدحام جمعیت وسایل نقلیه دیگر امکان تردد در این مسیر را ندارند و زائران، پیاده روی خود به سمت کربلای معلی را از همین پل آغاز می کنند. این در حالی است که این مسیر ۱۲ کیلومتری هم مملو از جمعیت است و در برخی مواقع زائران ناگزیرند لحظه ای توقف کنند تا راه دوباره باز شود.

در این بین مقامات عراقی اعلام کرده اند که امکاناتشان جوابگوی پذیرش این تعداد جمعیت نیست. این در حالی است که علاوه بر ازدحام جمعیت پشت مرز مهران، جمع زیادی از زائران اکنون از نقاط مختلف کشور راهی این مرز شده اند.

امکانات کشور عراق جوابگو نیست

مهرداد جهانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش می کنیم که امکان خروج همه زائران از مرز مهران فراهم شود ولی در این بین امکانات عراق برای پذیرش جوابگو نیست.

ایلام

وی بیان داشت: تنها راهکار برای خروج زوار و همچنین بعد از خروج برای انتقال به سمت کربلا صبر و حوصله خود زائران است.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون از ۱۰ برابر ظرفیت مرز مهران برای خروج زائران از مرز استفاده می شود. این در حالی است که زائران زیادی هم در شهرستان حضور دارند که هنوز به مرز نرسیده اند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در ۵۰ کیلومتری شهرستان مهران گفت: امیداریم بتوانیم این حجم زائر را راهی کربلا کنیم.

ایلام

تردد بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور عراق شده اند.

جهانی بیان داشت: وسایل نقلیه بعد از خروجی مهران برای انتقال به کربلا و همچنین برای بازگشت زوار به کشور اندیشیده شده است.

زائران به مرزهای شلمچه و چزابه مراجعه کنند

سردار علی دولتی فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام روز گذشته در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: از تمام مردم که قصد سفر به کربلا از طریق مرز مهران را دارند تقاضا داریم از مرزهای زمینی چزابه و شلمچه برای خروج از کشور اقدام کنند.

وی بیان داشت: تعداد بسیار زیادی از زائران در مرز مهران حضور دارند و با توجه به روزهای باقی مانده و این ترافیک سنگین، پذیریش زائران زمان زیادی می برد.

ایلام

بدون گذرنامه اجازه خروج از مرز مهران را نمی دهیم

وی عنوان کرد: تعدادی از زائران عزیز بدون گذرنامه به مرز مهران مراجعه کردند که از خروج آنها جلوگیری شده است.

این مسئول عنوان کرد: ترافیک سنگینی در جاده ایلام به مهران وجود دارد و از مردم تقاضا داریم به مقررات رانندگی توجه ویژه داشته باشند.

اسکان ۱۹ هزار نفر در مرز مهران

محمد سلیمانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امکانات هلال احمر استان ایلام در طول روز توانایی پذیرش حداقل شش هزار نفر را دارد.

وی بیان داشت: تاکنون بیش از ۱۹ هزار نفر در شهرستان مهران توسط هلال احمر اسکان داده شده اند.

ایلام

این مسئول عنوان کرد: هلال احمر استان ایلام هچنین در زمینه حوادث جاده ای و درمانی زائر خدمات ارائه داده است.

چشم انتظاری هزاران زائر در مرز مهران برای رفتن یا نرفتن

هم اکنون با توجه به ترافیک زائران در مرز مهران و وجود هزاران زائر در سطح شهرستان مهران و جاده های استان، بسیاری دغدغه رفتن یا نرفتن دارند.

بدون شک با توجه به جمعیت زائران در مرز مهران قطعا خروج تمامی آنها کار بسیار سخت و مشکلی است چراکه در این میان امکانات کشور عراق هم جوابگو نیست.

نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد بازگشت زوار است که این خود نیازمند تدابیر است چراکه اگر الان زوار در طول یکی دو هفته  برای خروج به مرزها مراجعه می کنند، در زمان بازگشت قطعا طی یک و دو روز بعد از اربعین برای آمدن به کشور اقدام می کنند که این نیازمند تعداد زیادی وسیله نقلیه و امکانات لازم است که مسئولان استان لازم است از هم اکنون تدابیر لازم را برای این امر بیندیشند.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 10 =