بازدید از ملیتا؛ قطعه‌ای ‌از آسمان برروی زمین

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در راستای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات رسانه‌ای میان رسانه‌های جبهه مقاومت و همچنین شناخت نزدیک و ملموس خبرنگاران با تلاش‌ها و دستاوردهای جبهه مقاومت در لبنان، هیات رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به لبنان از گلزار شهدای لبنان، موزه جنگ ۳۳ روزه (ملیا) که معروف به قطعه‌ای از آسمان بر روی زمین است بازدید کردند.

باغ موزه «ملیتا» در ارتفاعات اقلیم التفاح در جنوب لبنان، تصویرگر تاریخ مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از زمان ابتدای اشغال بیروت در سال ۱۹۸۲ و آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ تا جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ است. این موزه شامل اتاق جلسه‌ها و پخش فیلم، بخش لوازم جنگی و تانک‌های منهدم شده اسرائیلی است. بخش جنگل باغ نیز سنگرها و لوازم سربازان حزب‌الله و سالنی شامل برخی غنائم به دست آمده از صهیونیست‌ها و اطلاعاتی سری از ارتش آن رژیم است.


در آغاز بازدیدهای روز دوم هیات رسانه‌ای ایران، باقرزاده رایزن فرهنگی ایران در لبنان میزبان اهالی رسانه ایران بود و به معرفی فرهنگ، جغرافیا و فضای سیاسی و اجتماعی لبنان پرداخت.


خبرنگاران ایرانی همچنین در ملاقات با فرماندهان نظامی جبهه مقاومت در جریان عملیات‌های غرورآفرین نیروهای حزب‌الله در مرزهای مشترک با رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.



مقاومت آنچه دارد از عاشورا دارد؛ رهبر انقلاب اسلامی نوید اقامه نماز در قدس را داده‌اند


این فرمانده مقاومت با تاکید بر اینکه ما آنچه داریم از عاشورا داریم، گفت: امام خمینی (ره) احیا کننده اسلام در قرن بیست‌و یکم بود. ما در مسیر قدس قرار داریم و هدف ما برپایی دولت امام زمان (عج) است.


او با تاکید بر اینکه آموزش و مسلح‌کردن نیروهای مقاومت غزه با همراهی ایران و حزب الله صورت گرفت است، گفت: جنگ با اسرائیل نه تنها از قدرت ما نکاسته بلکه روز به روز بر قدرت و اقتدار نیروهای مقاومت افزوده است.


این فرمانده مقاومت با اشاره به آخرین دیدار سید حسن نصرالله با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: آقا به سید نوید داده‌اند که شما در قدس نماز خواهید خواند و به یاری خدا این امر محقق خواهد شد.


او تاکید کرد که هدف دشمن تخریب و کشتار در غزه به منظور تخلیه مناطق شمالی غزه است. صهیونیست‌ها برنامه دارند که نیروهای مقاومت را از این محدوده دور کنند تا برد موشک‌های مقاومت به تل‎آویو نرسد.


این فرمانده مقاومت با اشاره به اینکه اسرائیل روحیه خود را بعد از عملیات طوفان الاقصی از دست داد، گفت: آمریکا با پول و تجهیز نظامی از رژیم اشغالگر قدس پشتیبانی می‌کند اما این پایان اسرائیل است.


او گفت: چهار روز پیش، پس از ورود از سه محور شمال در بیت حانون و جبالیا، وسط به سمت خیابان صلاح الدین، و جنوب از معبر رفح با شکست مواجه شده و مجبور به عقب نشینی کردند.


در روز دوم عملیات زمینی با قطع اینترنت و زیر بمباران شدید مناطق مسکونی با نیروهای مقاومت و تسلیحات و تونل هایشان درگیر شدند؛ ارتشی که خودش را شکست ناپذیر میخواند، از عبور از کمترین عرض غزه (۵ کیلومتر) عاجز بود و آنچه امروز به آن افتخار می‌کنند ورود به زمین‌های سوخته است.


 


نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =