حملات اسرائیل جنایت جنگی است

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان و مقیاس ویرانی در پی حملات هوایی (رژیم) اسرائیل به اردوگاه آوارگان جبالیا، ما از بابت این حملات نگرانی جدی داریم.


دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، افزود: حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان غزه جنایت جنگی است.


در همین رابطه سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز گفت: اسرائیلی‌ها نه تنها سیستم بهداشتی را خفه کردند، رسیدن تجهیزات پزشکی و سوخت را هم متوقف و هزاران مجروح را از درمان محروم کردند. این امر باعث شد مجتمع پزشکی شفا به زایشگاه الحلو منتقل شود تا مجروحان را در آنجا اسکان دهند.


اشرف القدره افزود: از همه نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که برای توقف پیشروی (رژیم) اسرائیل و حفاظت از بیمارستان‌ها، کادر پزشکی و بیماران، قبل از تکرار قتل عام بیمارستان المعمدانی فوراً مداخله کنند.


از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که از آغاز جنگ در غزه تاکنون ۳۳۱ نظامی ارتش این رژیم به هلاکت رسیده‌اند و به خانواده‌های آن‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

* توقف کامل فعالیت ۱۶ بیمارستان در غزه


دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که تا این لحظه ۱۶ بیمارستان در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از خدمت خارج شدند.


همچنین ۳۲ مرکز پزشکی و درمانی از مجموع ۵۲ مرکز خدمات اولیه پزشکی در غزه نیز از خدمت خارج شدند.

* تعطیلی تنها بیمارستان سرطانی غزه 

مقام‌های بهداشتی غزه اعلام کردند که تنها بیمارستان ارائه دهنده درمان سرطان در این منطقه به خاطر کمبود سوخت تعطیل شده است.

* شمار شهدای غزه از ۹ هزار نفر فراتر رفت


اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۹ هزار و ۶۱ نفر و مجروحان به ۳۲ هزار نفر خبر داد.

* هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست در نابلس 


گردان‌های شهدای الاقصی شاخهٔ نظامی جنبش فتح از هدف قرار دادن  نیروهای رژیم اشغالگر در منطقه «جبل جرزیم» در نابلس در کرانه باختری با آتش سنگین رگبار گلوله خبر داد.

* سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط مقاومت لبنان


مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد با استفاده از موشک زمین به هوا، موفق به سرنگونی یک فروند پهپاد اسرائیلی در حریم هوایی روستاهای «المالکیه» و «هونین» در مرز جنوبی لبنان شده است. 

* افزایش آمار شهدا و مجروحان جنایت صهیونیست‌ها در جبالیا 


دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد: شمار  شهدای دو کشتار منطقه جبالیا در غزه به ۱۹۵ نفر و شمار مجروحان به ۷۷۷ تن  و تعداد مفقودان نیز به   ۱۲۰ نفر افزایش یافت.

* نیروهای مسلح یمن: عملیات علیه صهیونیست‌ها ادامه دارد


 نیروهای مسلح یمن طی ساعات گذشته تعداد زیادی پهپاد را به سمت چندین هدف در عمق فلسطین اشغالی پرتاب کردند که به اهداف خود رسیدند.


نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به خواسته‌های مردم یمن و تا توقف کامل تجاوز اسرائیل به عملیات نظامی خود ادامه خواهد داد.

* بمباران اردوگاه المغازی توسط صهیونیست‌ها


جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، اردوگاه المغازی را بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از مردم بی‌دفاع منجر شد.


اشغالگران همچنین منطقه قلیبو در شمال نوار غزه را بمباران کردند.




* ۷۰۰۰ تبعه خارجی از غزه خارج می‌شوند


وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این کشور از طریق گذرگاه رفح آماده می‌شود که روند خروج نزدیک به ۷ هزار تبعه خارجی از غزه را تسهیل کند.

* شهادت ۷۰ تن از کارکنان سازمان ملل در غزه


به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از الجزیره سازمان امدادرسانی و کاریابی پناهندگان فلسطینی (اونروا) اعلام کرد که ۷۰ تن از کسانی که با این سازمان در نوار غزه همکاری می کنند از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت رسیدند.

* حمله پهپادی حزب الله به مقر نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا


حزب الله لبنان خبر داد مقر فرماندهی رژیم صهیونیستی را در مزارع شبعا هدف پهپاد قرار داده است.


در این حملات، دو پهپاد حامل مقادیر زیادی مواد منفجره، با دقت بسیار بالا به اهداف خود در مقر نظامی «زیدین» اصابت کرده است.

* هلاکت نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای فلسطینی


سرایا القدس خبر داد که یک گروه از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال غرب غزه، در کمین خود گرفتار کرده که منجر به کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست شده‌اند.

 * اصابت موشک‌های قسام به تل‌آویو و حومه آن


 

مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمی کند، شما می توانید از طریق این لینک ویدیو را دانلود نمایید.




* اصابت مستقیم موشک‌ مقاومت به شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی


 

مرورگر شما از ویدیو پشتیبانی نمی کند، شما می توانید از طریق این لینک ویدیو را دانلود نمایید.





 

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =