درخشش غول‌های صنایع غذایی ایران در بزرگترین همایش بین‌المللی صنعت غذا

نورنیوز ـ گروه اقتصاد:  گلفود ۲۰۲۳ به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعت غذا در حالی به ایستگاه پایانی رسید که شرکت‌های برتر صنایع غذایی ایران با حضوری موفق در این رویداد، درخششی قابل توجه داشتند.


اینجا در نمایشگاه صنایع غذایی «گلفود» دوبی هم مثل هر نمایشگاه دیگری، روز پایانی پرشورتر و شلوغ‌تر از روزهای قبل است.


بازدیدکنندگانی که خود را از اقصی نقاط جهان برای برقراری ارتباطات جدید و بازاریابی محصولاتشان  به شهر بندری دوبی رسانده‌اند با چمدان‌های کوچک، در راهروهای نمایشگاه می‌چرخند، کارت ویزیت و اطلاعات رد و بدل می‌کنند، از محصولات مختلف می‌چشند، سوالات خود را مطرح می‌کنند و به امید ادامه روابطی که شروعش در دوبی و پایانش در شهر‌های مختلف جهان است، غرفه‌ها را ترک می‌کنند.


غرفه‌ها بر اساس عرصه و ابعاد فعالیت شرکت‌ها و ملیتشان در ۱۷ سالن توزیع شده و شرکت کنندگان با ارائه نمونه محصولات در حوزه‌های مواد اولیه، فرآوری و بسته‌بندی سعی در جذب بازدیدکنندگان داشته و اولین آجرهای همکاری‌های بین‌المللی و طولانی‌مدت خود را بنا می‌کنند.


هم‌زمان با فعالیت غرفه‌داران و حضور انبوه بازدیدکنندگان، مجموعه گلفود کنفرانس‌هایی در رابطه با زنجیره تامین، بسته‌بندی با مواد بازیافتی، چگونگی ارائه محصول «show case»، نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی آینده تولیدات خوراک و نوشیدنی و محصولات با منشأ گیاهی برگزار کرده است.


حضور برندهای برتر ایرانی در گلفود ۲۰۲۳ بسیار چشم‌گیر و قابل توجه است. گرچه شرکت‌های متعدد ایرانی حاضر در نمایشگاه با ارائه محصولات خود، توجه و تحسین بیشتر بازدیدکنندگان را برانگیختند اما «گروه صنعتی و پژوهشی زر» که با نشان‌های تجاری «زرگرین»، «زر فارما»، «زر فروکتوز» و «زرکام» در این نمایشگاه حاضر شده، از نقطه‌نظر تنوع، کیفیت، بسته‌بندی، شیوه عرضه و تعامل با مخاطبین، تفاوت قابل ملاحظه‌ای با شرکت‌های داخلی و بخش زیادی از شرکت‌های خارجی داشت.


مدیران و کارشناسان گروه زر در دوره سه روزه برگزاری نمایشگاه، ساعت‌های بسیار شلوغی را چه از نظر حجم بازدیدکنندگان و چه از نظر برگزاری جلسات کاری با مدیران صنایع غذایی سایر کشورها پشت سر گذاشتند.


شرکت‌های ایرانی از حدود ۱۵ سال پیش در این نمایشگاه حضوری فعال داشته و هر ساله به‌دلیل استقبال بازدیدکنندگان از محصولات ایرانی، میزان مشارکت افزایش یافته است.


علاوه بر کیفیت محصولات ایرانی و شیوه ارائه آن که در مقایسه با سایر کشورها جایگاه برجسته‌ای دارد، معماری جذاب غرفه‌ها و حضور کارشناسان زبده و آشنا به زبان‌های مختلف در برقراری ارتباط موثر نمایندگان شرکت‌های ایرانی با مخاطبان مختلف کاملا تاثیرگذار بوده است.


مجموعه عوامل فوق نشان می‌دهد که شرکت‌های ایرانی فعال در بخش خصوصی در کنار پیشرفت‌های تکنولوژیک و افزایش کیفیت محصولات خود در زمینه تسلط بر ادبیات بین‌المللی در حوزه تجارت نیز ارتقاء قابل توجهی داشته‌اند.


در حالی که شرکت‌های ایرانی فعال در صنعت غذا بخش مهمی از نیازمندی‌های ضروری برای حضور و رقابت در بازارهای جهانی را با تلاش و پشتکار و صرف هزینه‌های سنگین تامین کرده‌اند اما همچنان اصلی‌ترین دغدغه مشترک مجموعه شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه، محدودیت‌های حاصل از تحریم‌های ظالمانه در حوزه تبادلات مالی است.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =