امیرعبداللهیان بیروت را به مقصد دوحه ترک کرد

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی نورنیوز به بیروت، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه دوم آذر ماه) در ادامه سفر منطقه‌ای خود از بیروت عازم دوحه می شود تا رایزنی‌های خود را با مقامات قطری و فرماندهان مقاومت پیرامون بحران جاری در سرزمین‌های اشغالی ادامه دهد. 

این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به کشور قطر پس از تصدی وزارت امور خارجه است.


این سفر در  حالی صورت می گیرد که گزارش‌های قبلی حاکی از اجرای توافق آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی از امروز، پنجشنبه بود اما ساعاتی قبل برخی مسئولین رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برقراری آتش بس با تعویق یک روزه از فردا جمعه اجرایی خواهد شد. 


وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در جریان سفر یک روزه به بیروت با نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، نبیه بری رئیس مجلس ملی و فرماندهان مقاومت فلسطین دیدار و بر ضرورت تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای تحقق و تثبیت آتش‌بس کامل و تداوم آن تاکید کرد.


امیر عبداللهیان در بیروت ودر مصاحبه با تلویزیون المیادین گفت: اگر آتش بس ادامه پیدا نکند، جنگ گسترش خواهد یافت.


او تاکید کرد: قبلا هشدار داده بودیم که اگر جنایات متوقف نشود دیگر گروه های جبهه مقاومت هم وارد نبرد می شوند.


وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی توانند حماس را نابود کنند و پیروزی از آن مقاومت است.


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر قبلی خود به دوحه پس از دیدار و گفت‌وگو با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز دیدار و گفت‌‌وگو داشت.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =