دیدار امیر عبداللهیان با نخست وزیر قطر

نورنیوز ـ گروه سیاست: به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی نور نیوز به قطر؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفر منطقه ای خود دقایقی قبل وارد دوحه پایتخت قطر شد با  شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.


وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از نقش ویژه و موثر دوحه در ایجاد توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی در خصوص برقراری آتش بس ۴ روزه و تبادل اسرع بر لزوم تشدید همکاری کشورهای عربی و اسلامی برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه از سوی رژیم اسرائیل تاکید کرد.


امیر عبداللهیان دیروز در لبنان و در مصاحبه با المیادین نیز تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود.

او خاطر نشان کرد: ۴۸ روز جنگ نشان داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند با جنگ اسرایشان را آزاد کنند و حماس هم نابود شدنی نیست.


شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در دیدار با امیر عبداللهیان با اشاره به اهمیت مشورت‌های میان دو کشور برای کمک به رفع بحران جاری در سرزمین‌های اشغالی و تشکر از مساعی جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به جنگ غزه گفت: مسئله فلسطین مربوط به جهان اسلام است و باید تلاش‌ها برای آتش بس دائمی و رفع محاصره و ارسال کمک‌های دارویی و غذایی به مردم غزه ادامه یابد.


گفتنی است دقایقی قبل وزارت خارجه قطر اعلام کرد توافق آتش‌بس در غزه میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین از ساعت هفت صبح روز جمعه به وقت محلی اجرا می‌شود.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 10 =