چشم‌انداز تداوم آتش‌بس موقت در غزه

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: آتش‌بس ۴ روزه در جنگ غزه در حالی از ساعت ۷ صبح امروز جمعه آغاز شد که بمباران بی امان مناطق مختلف فلسطین اشغالی توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی تا بامداد امروز ادامه داشته است.


️به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از منابع خبری در غزه هواپیماهای اسراییلی در فاصله زمانی یک ساعت مانده به اجرای آتش‌بس موقت در غزه، حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ویژه شمال این باریکه به شدت ادامه داشته است.


همچنین شب گذشته در اثرحمله اشغالگران اسرائیلی به بیمارستان اندونزیایی غزه چند نفر از مجروحین بستری شده در بیمارستان به شهادت رسیدند.


بامداد امروز تعدادی از خانه‌های فلسطینیان در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه نیز از سوی هواپیماهای اسرائیلی بمباران شد که شهادت چندین نفر از جمله تعدادی کودک را بدنبال داشت.


بر اساس توافق میان حماس و اسراییل قرار است در طول بر قراری آتش بس موقت ۴ روزه که ازساعت ۷ صبح امروز جمعه اغاز شده، هرگونه اقدام نظامی از سوی دو طرف متوقف شود.


همزمان با برقراری آتش بس از امروز، ۵۰ اسیر اسرائیلی و ۱۵۰ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد خواهند شد.


همچنین برمبنای توافق صورت گرفته روزانه ۲۰۰ کامیون حامل مواد غذایی و دارو به بخش‌های مختلف نوار غزه ارسال خواهد شد.


شب گذشته یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق انجام شده برای برقراری آتش بس ۴ روزه اعلام کرد: «این یک وقفه کوتاه مدت خواهد بود که در پایان آن، جنگ به شدت دوباره ادامه خواهد داشت.»


وی گفت: «ما برای بازگرداندن گروگان‌های بیشتر فشار وارد خواهیم کرد. حداقل دو ماه دیگر درگیری پیش‌بینی می‌شود.»


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز که در جریان سفر منطقه ای روز گذشته از لبنان وارد دوحه پایتخت قطر شد در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر آتش بس ادامه پیدا نکند،جنگ گسترش خواهد یافت و دیگر گروه‌های مقاومت هم وارد نبرد خواهند شد.


اگرچه هنوز نمی توان چشم اندازی برای تداوم و یا پایان یافتن آتش بس ۴ روزه مشخص کرد اما بدون شک تحمیل این توافق به رژیم صهیونیستی، پیروزی بزرگی برای حماس محسوب می شود چراکه مقاومت فلسطین توانست اراده خود را  پس از ۵۰ روز عملیات نظامی پر هزینه و بی حاصل رژیم صهیونیستی که دستاورد آن برای تل آویو صرفا کشتار نزدیک به ۱۵ هزار نفر غیر نظامی با اکثریت زنان و کودکان بوده‌ است، تحمیل کند.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 13 =