پایان سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه و بازگشت او به تهران

نورنیوز ـ گروه سیاسی: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در پایان سفر منطقه‌ای دو روزه و دیدار و ملاقات با مقامات عالی لبنان و قطر و رایزنی با فرماندهان جبهه مقاومت در دو کشور، دوحه را به مقصد تهران ترک کرد.


به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی نورنیوز؛ وزیر امور خارجه کشورمان در لبنان با «نبیه بری» رئیس مجلس ملی، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیش‌برد، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت فلسطین دیدار و گفتگو کرد و آخرین تحولات مربوط به جنگ غزه، موضوع آتش‌بس و کمک‌رسانی به مردم مظلوم باریکه غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد.


امیرعبداللهیان در بیروت و در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: اگر آتش‌بس ادامه پیدا نکند، جنگ گسترش خواهد یافت و دیگر گروه‌های مقاومت هم وارد نبرد خواهند شد.


وزیر امور خارجه در جریان سفر به قطر نیز با  «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس دیدار و گفتگو کرد.


امیرعبداللهیان در دیدار با نخست‌وزیر قطر با تشریح مواضع کشورمان و ضمن تاکید بر اینکه حماس جنبشی آزادی‌بخش و برآمده از متن ملت فلسطین است، افزود: حماس قابل حذف شدن نیست و انها نباید فکر کنند که آنچه را که در طول بیش از یک‌ماه و نیم جنگ نتوانستند بدست آورند، می‌توانند از طریق سیاسی به‌دست آورند.


او در ملاقات اسماعیل هنیه نیز با تبریک مجدد پایداری، مقاومت و پیروزی ملت فلسطین و مردم صبور و مجاهد غزه گفت: پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دنیا را تکان داد و گرچه خسارت‌های انسانی ملت فلسطین در نوار غزه بسیار زیاد، تلخ و ناگوار بود، اما ابعاد پیروزی و دستاورد ملت فلسطین بسیار بزرگتر بود و موازنه‌های راهبردی را در ابعاد مختلف به نفع فلسطین و به ضرر رژیم غاصب، متجاوز و جنایت‌کار صهیونیستی تغییر داد.


 سفر امیرعبداللهیان که هم‌زمان با اعلام توافق موقت ۴ روزه میان حماس و رژیم صهیونیستی انجام شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی داشت.

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =