جهان عجیب آقای صحت

نورنیوز-گروه فرهنگ و جامعه: وقتی پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر آغاز شد، پرسروصداترین فیلم، اثر جدید سروش صحت بود و در کمتر از ۱۵ دقیقه تمام بلیت‌های اکران مردمی‌اش در جشنواره فروش رفت.


همین اتفاق در کنار اسامی پرطمطراق بازیگران، «صبحانه با زرافه‌ها» را به یکی از مهم‌ترین فیلم‌های فجر۴۲ تبدیل کرد و انتظارات را از آن بسیار بالا برد.


در عمل اما «صبحانه با زرافه‌ها” هم مثل بقیه کارهای سروش صحت، تماشاگرانش را به دو دسته تقسیم کرد: عده‌ای که فیلم را دوست داشتند و عده‌ای که آن را یک فیلم ضعیف می‌دانستند.


«صبحانه با زرافه‌ها» برای کسانی که کارهای سروش صحت را دنبال می‌کند یک فیلم قابل پیش‌بینی است؛ یک کمدی پوچ‌گرا شبیه «جهان با من برقص».


آدم‌های فیلم‌های صحت در لحظه زندگی می‌کنند، بدون چشم‌اندازی برای آینده و بدون هدف.


برای همین، قرارگرفتنشان در موقعیت‌های عجیب می‌تواند منجر به خلق لحظاتی بامزه شود؛ یک بامزگی گس که انگار مکمل و مقوم جهان پوچِ فیلم‌های آقای کارگردان است.


از این منظر «صبحانه با زرافه‌ها» تکمیل یک ایده‌ی پیش‌بینی‌پذیر در جهان فیلم‌ها و سریال‌های سروش صحت است.


فیلم تازه‌ی سروش صحت البته نیم‌نگاهی به گیشه هم دارد. حضور ستارگانی مثل پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا و هادی حجازی‌فر، عملا فیلم را به یک گزینه جذاب برای گیشه تبدیل می‌کند.


حجم بالای شوخی‌های جنسی و عادی‌سازی مصرف مواد مخدر و شرب خمر هم البته انگار جزئی از فرمول گیشه شده و در این فیلم هم به طرز نگران‌کننده‌ای وجود دارد و »صبحانه با زرافه‌ها» را از دایره‌ی فیلم‌های خانوادگی خارج می‌کند.


در نهایت اما سروش صحت فیلمی در امتداد جهانِ همیشگیِ فیلم‌های خودش ساحته، با شخصیت‌هایی سرخوش و عجیب و با یک اتمسفرِ فانتزی. چنین فضایی علاقه‌مندان خاص خود را دارد اما بعید است عموم مخاطبان سینما را راضی کند..

نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =