حاشیه‌های داوری فغانی در جام ملت‌های آسیا به کجا رسید؟

نور نیوز-گروه فرهنگ و جامعه: تیم ملی فوتبال اردن در حالی در رقابت خود در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا با کامبکی رویایی، مقابل عراق به برتری سه بر ۲ دست یافت که این صعود جنون‌آمیز به مرحله یک‌چهارم نهایی با داوری علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال حاصل شد.


رقابت نزدیک تیم‌های ملی عراق و اردن از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۵ در ورزشگاه الخلیفه با قضاوت علیرضا فغانی آغاز شد، در پایان حاشیه‌های بسیاری به همراه داشت.


عراقی‌ها که از باخت نابه‌هنگام خود در مقابل تیمی که تصوری از باخت در مقابل آن نداشتند، به شدت ناراضی بودند، راهی جز فرافکنی و پیدا کردن مقصر در خارج از گود نداشتند؛ چه دیواری کوتاه‌تر از دیوار داور!


ماجرا از این قرار است که آیمن حسین بازیکن عراقی بعد از گل دوم به تیم ملی فوتبال اردن، حرکات ناشایستی به عنوان شادی پس از گل از خود بروز داد و با کارت زرد دوم فغانی، داور مسابقه مواجه و از بازی اخراج شد.


حال فدراسیون فوتبال عراق برای پاسخ به موج خشم و ناراحتی افکار عمومی، مشکل را در داوری جانبدارانه علیرضا فغانی معرفی کرده و بلافاصله به AFC شکایت کرده است. اما همه ماجرا به شکایت رسمی و از مجاری قانونی ختم نشد؛ برخی از هواداران تیم ملی عراق این تصمیم داور را برنتابیدند و واکنش‌های تندی به این تصمیم نشان دادند به طوری که در طول ۱۰ دقیقه بیش از ۲۰۰ هزار کامنت روانه صفحه شخصی فغانی در فضای مجازی شد.


البته کم نبودند عراقی‌هایی که با پذیرش باخت تیم ملی کشورشان، در ادامه رقابت‌های جام ملت‌ها برای حمایت از تیم ملی ایران به ورزشگاه آمده و تیم ملی ایران را تشویق کردند. حالAFC  نیز با انتشار بیانیه‌ای به تمام حرف و حدیث‌ها پایان داد و اعلام کرد که تصمیم فغانی برای اخراج بازیکن عراقی درست بوده است.


نورنیوز

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 3 =