سامانه‌های پدافند هوایی “آرمان و آذرخش” رونمایی شد

نورنیوز-گروه سیاست: سامانه‌های موشکی «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» که به همت متخصصان وزارت دفاع ساخته شده است، صبح امروز – ۲۸ بهمن ماه – با حضور امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.


با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی کشور، توانمندی دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.


سامانه پدافند هوایی آرمان در دو نسخه با رادارهای متفاوت ارائه شده که یک مدل از این سامانه دارای رادار پسیو و مدل دیگر با رادار اکتیو ارائه شده است.


موشک‌های بکار رفته در سامانه پدافند هوایی آرمان از نوع صیاد-۳ است که قابلیت مقابله همزمان با ۶ هدف را در فاصله های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد.


همچنین سامانه آذرخش یک سامانه برد و ارتفاع پست است که همزمان از رادار و سامانه الکترو اپتیکی برای کشف و رهگیری هدف استفاده می‌کند علاوه بر این موشک های سامانه آذرخش از سیکرهای حرارتی هم بهره می برند.


 سامانه‌های موشکی آرمان و آذرخش اهداف را در کمترین زمان منهدم می‌کنند


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز شاهد رونمایی از دو دستاورد بزرگ صنعت دفاعی هستیم، گفت: سامانه‌های موشکی آرمان و آذرخش در کمترین زمان و فاصله می‌توانند با اهداف درگیر شده و آنها را منهدم کنند.


 امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی روز شنبه – ۲۸ بهمن ماه – در آئین رونمایی از سامانه‌های جدید به شبکه‌های پدافندی کشور اظهار داشت: وزارت دفاع در راستای توان پدافندی کشور و استمرار رونمایی‌ها که وعده داده بودیم تمامی توان خود را معطوف به تامین نیازمندی‌های حوزه‌های دفاعی، پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی نیروهای مسلح کرده است و ما امروز شاهد رونمایی از دو دستاورد بزرگ صنعت دفاعی هستیم.


وی افزود: سامانه شهید آرمان که امروز با یاد و خاطره شهید والا مقام شهید آرمان علی‌وردی رونمایی شد، یک سامانه راه‌کنشی به معنای تام و دارای برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی کرده و در ۱۲۰ کیلومتری با آن درگیر شده و منهدم‌ کند.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این سامانه بسیار چابک است و در کمتر از ۳ دقیقه آماده عملیات می‌شود و پوشش قابل اطمینانی برای دفاع از فضای کشور فراهم می‌کند.


سرتیپ آشتیانی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردها برای محافظت از مراکز حساس حیاتی و مهم کشور در برابر تهدیدات پهپادی و ریزپرنده‌ها، سامانه آذرخش است که برد کوتاه دارد و دارای قابلیت نصب روی انواع خودروها و اجرای عملیات در شب و روز و با بهره‌گیری از سامانه راداری پیشرفته سه بعدی و سرچ اپتیکی و سیکرهای پیشرفته بسیار چابک است و مانند سامانه شهید مجید، می‌تواند اهداف را در کمترین زمان ممکن منهدم کند.

ایرنا

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + نوزده =