لاریجانی: مردم توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می‌طلبند

رئیس مجلس گفت: ملت توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می‌طلبند و زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های غربی از چشم مردم پنهان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود در سخنانی گفت: امسال، راهپیمایی ۲۲ بهمن در شرایطی برگزار شد که ایران اسلامی در مصافی سنگین با قدرت‌های جهانی در تلاش است که از حقوق خود دفاع کند.

وی افزود: راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن تلاش دشمنان برای نشان دادن عدم همراهی توده‌های ملت در امر مذاکرات را با حضور وسیع و عزت‌آفرین خنثی کرد و احقاق حقوق ملی در مذاکرات را موید به پشتوانه ملت کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه ملت بزرگوار ایران با حضورشان در خیابان‌ها یک بار دیگر قدرت پنهان نظام را به رخ جهانیان کشید، تا همگان بدانند جمهوری اسلامی ایران برخواسته از انقلاب مردم و جنس مردم است، تصریح کرد: این راهپیمایی نشان داد که مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران همگی از متن مردم انتخاب شده‌اند و بار سنگین مسئولیت را بردوش گرفته‌اند.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: این حرکت چشمگیر، پشتوانه مهمی برای حرکت انقلاب اسلامی در جهت پیمودن اهداف مقدس امام راحل(ره) و شهدای عظیم‌الشان انقلاب است که باید از آن به عنوان پشتوانه مهم نظام بهره جست.

وی همچنین به ابعاد دیگر راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نسبت به سال‌های قبل اشاره و تاکید کرد: از جانب دیگر طوفان عظیم حرکت مردم در این راهپیمایی حاوی این پیام بود که ملت توافقی آبرومندانه و عزتمندانه را می‌طلبند و زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های غربی از چشم مردم پنهان نیست.

رئیس مجلس در همین زمینه تصریح کرد: حضور ملت به مذاکره کنندگان ایرانی این معنا را رساند که در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیگیر توافقی عادلانه باشند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حضور گسترده ملت در ۲۲ بهمن امسال پشتوانه مهمی برای دست‌اندرکاران اداره کشور است تا به مسئله اصلی کشور یعنی رونق اقتصاد توجه کنند، گفت: حل مشکلات معیشتی مردم باید دغدغه اصلی مسئولان باشد و باید از این سرمایه بزرگ با خدمتگذاری صادقانه می‌توانند بهره جویند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به مشکل ریزگردهای اهواز اشاره کرد و گفت: مشکل ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور که مردم شریف این استان‌ها را آزار داده است، مخصوصا مردم عزیز استان خوزستان که بیش از سایر مناطق از آن رنج برده‌اند، موضوع مهمی است که باید همه مسئولان به آن توجه جدی داشته باشند.

رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه گرچه ریشه ریزگردها در استان‌های غربی کشور به بیابان‌های کشورهای همسایه مربوط می‌شود، افزود: هم رفع برخی نواقص داخل کشور و هم دیپلماسی فعال در ایجاد اراده جمعی با سایر کشورهای همسایه، تلاش وسیعی را در سطح دولت می‌طلبد.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: از آنجا که وزارت کشور مسئولیت یافته تا با همکاری سایر بخش‌های دولت برای پیگیری حل مشکل ریزگردها در استان‌های جنوبی و غربی کشور ستادی تشکیل داده و پیگیر موضوع باشد، بنابراین از این وزارتخانه می‌خواهیم تلاش موثری در حل این معضل انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن محکوم کردن کشته شدن چند جوان مسلمان در آمریکا گفت: کشته شدن چند جوان مسلمان در آمریکا بار دیگر خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته است، آنچه مایه تاسف است، رفتار دوگانه مقامات و رسانه‌های غربی نسبت به کشتار مسلمانان و غیرمسلمانان است.

رئیس مجلس ادامه داد: آنها که در زمان قتل چند نفر غیرمسلمان که از نظر ما هم محکوم است، فریادشان به آسمان بلند می‌شود، در برابر قتل مسلمانان یا سکوت می‌کنند و یا بسیار ضعیف واکنش نشان می‌دهند، که اینگونه رفتارهای دوگانه است که بحران‌های امنیتی در جهان را دامن می‌زند و عصبیت‌ها را برمی‌انگیزد.

لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: نکته آخر در مورد لایحه بودجه است که از امروز در مجلس بررسی آن آغاز می‌گردد، از تلاش همکاران در کمیسیون تلفیق تشکر می‌کنم و امیدوارم که در بررسی بودجه در صحن مجلس، نمایندگان محترم به توصیه رهبر معظم توجه کنند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محور کار قرار گیرد که صلاح کشور چه در بُعد داخلی و چه مصاف خارجی در تحقق این سیاست‌هاست.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =