خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی است

استاندارخراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی خوشبختانه دارای امن‌ترین مرز است که به عنوان یک ظرفیت مهم توسعه سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه‌اله خدمتگزار، در جمع مدیران سیاسی و اقتصادی وزارت امور خارجه که با حضور تنی چند از مدیران استانی و فعالان بخش خصوصی در هتل فردوسی تهران برگزار شد، به پتانسیل‌های اقتصادی خراسان جنوبی در ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: خراسان جنوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است که می‌تواند زمینه‌های مناسبی برای انجام سرمایه‌گذاری باشد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت امور خارجه نگاهی ویژه به خراسان جنوبی دارد که راه‌اندازی دفتر نمایندگی این وزارت‌خانه در استان گواه صادقی بر این مدعا است.

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت‌های گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به پیشینه بسیار خوب تاریخی و فرهنگی این استان‌، خراسان جنوبی در بعد گردشگری و جذب توریسم نیز می‌تواند به عنوان یک استان بکر با ظرفیت‌های بسیار خوب مورد توجه قرار گیرد.

خدمتگزار توسعه سرمایه‌گذاری خارجی را از دیگر برنامه‌های کاری دولت در استان دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان‌، این استان می‌تواند در بعد سرمایه‌گذاری خارجی منبع بسیار غنی باشد چرا که بازار افغانستان فرصت بسیار خوبی برای توسعه تجارت و افزایش تراز تجاری استان است.

وی ادامه داد: در سفری که اخیراً به همراه تنی چند از مدیران اقتصادی استان به ولایت فراه صورت گرفت مسئولان ولایت فراه علاقمندی خود را به توسعه روابط با خراسان جنوبی در ابعاد مختلف نشان دادند.

استاندار خراسان جنوبی وجود چهار بازارچه مرزی در استان را از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان دانست و اضافه کرد: در کنار این چهار بازارچه دو مرز هوایی در بیرجند و طبس نیز از دیگر زیرساخت‌هایی است که در این زمینه وجود دارد.

خدمتگزار وجود محصولات استراتژیک کشاورزی در استان را از جمله عناب‌، زرشک‌، زعفران و انار را از توانمندی‌های استان در بخش کشاورزی دانست و گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی با ۹۰ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان با تمام توان آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است، گفت: تمامی مدیران استان نیز آماده هرگونه مساعدت و همکاری با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی هستند تا بتوانیم با توسعه سرمایه‌گذاری شاهد رفع بیکاری و رونق اقتصادی استان در تمامی بخش‌ها باشیم.

استاندار خراسان جنوبی، خراسان جنوبی را دارای استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی دانست و تصریح کرد: خراسان جوبی توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه وزارت امور خارجه دارد که استقرار این نمایندگی می‌تواند این توانمندی را شکوفا نماید.

خدمتگزار، خراسان جنوبی را دانشگاهی‌ترین استان کشور دانست و افزود: این استان با دارا بودن ۱۴ دانشگاه و ۴۳ هزار نفر دانشجو نسبت به جمعیتی که دارد بیشترین دانشجو و استاد را دارا است که یک ظرفیت علمی بسیار خوب محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر تعداد معادن در رتبه هشتم کشور قرار دارد‌، وجود معادن غنی در استان را از جمله ظرفیت‌های اقتصادی بسیار خوب این استان برشمرد و خاطر نشان کرد: به طور قطع توسعه این معادن می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال سبب رونق اقتصادی خراسان جنوبی نیز باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آداب و رسوم‌، غذاهای مختلف‌، گیاهان دارویی و صنایع دستی‌‌ نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در زمینه اشتغال‌زایی است، گفت: مهمترین شاخصه این استان فرهیختگی و فرهنگی بودن این استان است که در این استان زیربنای تمامی فعالیت‌ها است.

خدمتگزار در پایان سرمایه‌گذاری را یکی از مهمترین راه‌های رونق اقتصادی استان دانست و تصریح کرد: با تکیه صرف بر اعتبارات دولتی نمی‌توان به اهداف توسعه‌ای دست یافت از این رو حمایت از سرمایه‌گذاران و فراهم کردن زمینه حضور آنان در استان می‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه اقتصادی استان را فراهم نماید.

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =