نیروی انتظامی خراسان جنوبی رتبه نخست کاهش تصادفات کشور را کسب کرد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: امسال نیروی انتظامی خراسان جنوبی از نظر درصد کاهش تصادفات، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سردار خلیل واعظی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین استان خراسان جنوبی چه در سفرهای درون و برون شهری استان تنها با دو نفر فوتی، بیشتر میزان بازگشت سالم رانندگان کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی نیروی انتظامی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند سال ۹۳ آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال در استان اجرا شد، گفت: در این مدت تنها با ۲۲۱ فقره تصادف درون شهری و برون شهری اعم از جرحی، فوتی و خسارتی کاهش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

وی گفت: در این راستا تصادفات منجر به فوت ۵۶ درصد و تعداد فوت شدگان نیز ۶۶ درصد کاهش یافته و مجموع کشته شدگان جاده ای تنها ۱۲ نفر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات جاده ای ۳۶ نفر بوده است.

سردار واعظی با بیان اینکه در این مدت تعداد تصادفات فوتی برون شهری ۵۰ درصد و تعداد فوت شدگان نیز ۷۰ درصد کاهش داشت، افزود: در تصادفات درون شهری نیز کاهش تصادفات ۶۷ درصد و تعداد فوت شدگان نیز ۶۷ درصد کاهش داشته است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه روز ۱۳ فروردین شاهد بیشترین میزان تصادفات در استان بودیم، گفت: در این روز ۲۵ فقره تصادف رخ داد که منجر به فوت دو نفر و مجروح شدن ۳۸ نفر شده است.

به گفته وی، در این تصادفات ۵۰ درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی خودرو بود و جاده های بیرجند – قاین، بیرجند – نهبندان و نهبندان به زابل پرخطرترین راهها بودند.

وی افزود: در مدت یاد شده از ۱۹۵ راننده بصورت اتفاقی تست سلامت اخذ شد، ۱۱ دستگاه خودرو که خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال داشتند توقیف شدند و گواهینامه ۱۵ راننده که بیش از ۳۰ فقره تخلف داشتند، ضبط شد.

واعظی همچنین اظهار داشت: تخلفات رانندگی درون شهری امسال به تعداد ۳۴ هزار و ۸۱۹ فقره، ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی به آمار کشفیات مواد مخدر از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا ۱۵ فروردین ماه جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت یکهزار و ۱۴۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که ۹۸۰ کیلوگرم از این میزان تریاک، ۵۶ کیلوگرم هرویین و ۹۳ کیلوگرم حشیش بود و در این ارتباط نیز ۱۶۳ نفر دستگیر و ۱۶ دستگاه خودرو توقیف شد.

سردار واعظی در بخش دیگری از کاهش ۱۰ درصدی سرقت های استان در مدت یاد شده خبر داد و گفت: همچنین در این مدت هفت هزار و ۷۳۰ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ داشتیم که ۲۵ درصد رشد داشت.

وی میزان رضایتمندی مردم از پلیس را ۹۸ درصد اعلام کرد و افزود: همچنین در این مدت ۲۷۰ مورد تماس با سامانه ۱۹۷ داشتیم که ۴۲ درصد آن تقدیر و تشکر بوده از طرفی با کاهش ۲۸ درصدی انتقادات مواجه بودیم.منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =